خبر خوب شهردار بندر بوشهر برای افراد دارای معلولیت

خبر خوب شهردار بندر بوشهر برای افراد دارای معلولیت
دکتر سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر از تشکیل ستاد مناسب سازی فضای شهری برای افراد دارای معلولیت در شهرداری بندر بوشهر برای نخستین بار خبر داد و گفت : هم اکنون خانم ترانه فرخی به عنوان مشاور در امور افراد دارای معلولیت این شهرداری ، مستقر و مشغول فعالیت می باشند .

به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر ،  دکتر سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر از تشکیل ستاد مناسب سازی فضای شهری برای افراد دارای معلولیت در شهرداری بندر بوشهر برای نخستین بار خبر داد و گفت : هم اکنون خانم ترانه فرخی به عنوان مشاور در امور افراد دارای معلولیت این شهرداری ، مستقر و مشغول فعالیت می باشند . 
دکتر امیری بیان کرد : طبق قانون شهردایها مکلف هستند صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان کار تمامی ساختمانها و اماکن عمومی را به رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن در مورد دسترس پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری ، مشروط کنند .
ترانه فرخی مشاور شهردار نیز ضمن قدردانی از حمایتهای دکتر امیری در راستای تشکیل این ستاد که تاکنون بی سابقه بوده ، گفت : این ستاد دارای دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی در خصوص مناسب سازی تمامی ساختمانها و اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع های مسکونی ، تجاری ، اداری ، درمانی ، تفریحی ، آموزشی شامل پیاده رو ، رمپ ، جداول ، مبلمان شهری و همچنین قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت می باشد . 
مشاور شهردار در ادامه اظهار داشت : ستاد مناسب سازی فضای شهری برای افراد دارای معلولیت به منظور هدایت و تصمیم گیری در خصوص مناسب سازی فضاهای شهری ، جهت حضور افراد دارای معلولیت و سالمندان برای حضور بیشتر در جامعه تشکیل شده است .ترانه فرخی برخی از مهم ترین اهداف تشکیل این ستاد را این گونه برشمرد :
1- برابرسازی فرصت ها در راستای عدالت اجتماعی 
2-توسعه ی مشارکت فعال افراد دارای معلولیت در بخش های مختلف جامعه
3-توسعه ی تقویت و هماهنگی امور شهرسازی و عمرانی و خدمات شهری
4-اجرایی نمودن مفاد قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت
وی در ادامه به نقش مهم ، اساسی و اثربخش کارگروه محلات اشاره کرد و گفت : هدف از تشکیل این کارگروه ، برقراری ارتباط مناسب میان شهرداری و ستاد مناسب سازی فضای شهری با نهادهای جامعه محور و مردمی داخل محلات شهر بوشهر می باشد ؛ چرا که با برقرار شدن این ارتباط و تعامل ، می توان مناسب سازی را از محلات شهر آغاز کرد . 
در پایان ترانه فرخی به نقل از  شهردار بندر بوشهر گفت : دکتر امیری از برنامه ها و طرح هایی که باعث حضور پر رنگ تر افراد دارای معلولیت و سالمندان در جامعه بشود ، استقبال می کنند . امید است در آینده ، شهری بدون مانع داشته باشیم .

 

سید نورالدین امیری


ترانه فرخی

 

۲ اسفند ۱۳۹۷ ۰۱:۱۳
تعداد بازدید : ۹۲۶
کد خبر : ۱,۱۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید