دکتر سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر از برگزاری اولین جلسه ستاد مناسب سازی فضای شهری برای افراد دارای معلولیت خبر داد .

دکتر سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر از برگزاری اولین جلسه ستاد مناسب سازی فضای شهری برای افراد دارای معلولیت خبر داد .

به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، نشست ستاد مناسب سازی فضای شهری برای افراد دارای معلولیت در دفتر شهردار بندر بوشهر با حضور دکتر سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر، معاون شهرسازی و معماری، اجرایی و خدمات شهری، فنی و عمرانی، مدیر شهرداری مناطق یک و دو شهرداری، رئیس سازمان حمل و نقل و بار و مسافر، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، مشاور برنامه ریزی و توسعه شهرداری بندر بوشهر و خانم ترانه فرخی به عنوان مشاور شهردار در امور افراد دارای معلولیت برگزار شد .

در ابتدای این نشست دکتر امیری اظهار داشت : طبق قانون شهردایها مکلف هستند صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان کار تمامی ساختمانها و اماکن عمومی را به رعایت ضوابط و استانداردهای مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اصلاحات پس از آن در مورد دسترس پذیری افراد دارای معلولیت توسط مجری، مشروط کنند .

در ادامه دکتر ایمان چارکی، مشاور برنامه ریزی و توسعه شهرداری بندر بوشهر با ابراز خرسندی از تشکیل ستاد مناسب سازی برای افراد دارای معلولیت و حمایتهای شهردار محترم و پیگیری های مجدانه خانم ترانه فرخی مشاور شهردار بندر بوشهر در امور افراد دارای معلولیت، دستور کار جلسه را چنین عنوان نمود: دریافت نظرات و پیشنهادات در خصوص اصلاح یا تکمیل دستورالعمل ستاد، معرفی اعضای کمیته تخصصی توسط حوزه مربوطه، تصمیم گیری در خصوص کارگروه محلات و همچنین ارائه راهکارهای لازم در خصوص تسریع در اجرای مناسب سازی فضای شهری مطابق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت اشاره کرد .

ترانه فرخی مشاور شهردار نیز ضمن قدردانی از حمایتهای دکتر امیری شهردار بندر بوشهر و سایر حاضرین در جلسه به دلیل تشکیل این جلسه که تاکنون بی سابقه بوده است، گفت: این ستاد دارای دستورالعمل و شیوه نامه اجرایی در خصوص مناسب سازی تمامی ساختمانها و اماکن با کاربری عمومی و همچنین قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت می باشد .

مشاور شهردار در ادامه برخی از مصوبات جلسه را اینگونه عنوان کرد:

1-با پیشنهاد خانم فرخی، مصوب شد خیابان رئیسعلی دلواری (حد فاصل میدان قدس تا شیلات) بعنوان پایلوت با همکاری معاونت عمرانی ضمن بررسی موضوع، اقدامات لازم مبنی بر رفع کلیه موانع را بعمل آورند .

2-مقرر شد با همکاری مدیریت حمل و نقل ترافیک معاونت عمرانی شهرداری بوشهر، چراغهای راهنمایی رانندگی که جدید نصب می شوند مجهز به دکمه (push Button ( جهت عبور و مرور ایمن افراد دارای معلولیت گردد .

3-مقرر شد سازمان حمل و نقل بار و مسافر نسبت به صدور کارت رایگان جهت استفاده از اتوبوس های درون شهری اقدام و اطلاع رسانی نماید .

4-مقرر شد سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی در راستای تشویق و تقدیر از کلیه کسانی که به هر نحو ممکن، اقدامی مثبت در جهت اصلاح و مناسب سازی محیط برای افراد دارای معلولیت بر می دارند، اقدام نماید .  

5-مقرر شد با همکاری معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر، کلیه سرویس های بهداشتی در فضاهای عمومی برای افراد دارای معلولیت، مناسب سازی شود .

6-مقرر شد با توجه به نقش مهم و اثرگذار کارگروه محلات، در خصوص تشکیل این کارگروه در راستای برنامه ریزی و بسط و گسترش فرهنگ مناسب سازی در ابعاد محله ای، با هماهنگی خانم فرخی مشاور شهردار بندر بوشهر نسبت به تشکیل جلسه در شهرداری مناطق یک و دو اقدام شود.

ترانه فرخی در ادامه گفت:  هدف از تشکیل کارگروه محلات، برقراری ارتباط مناسب میان شهرداری و ستاد مناسب سازی فضای شهری با نهادهای جامعه محور و مردمی داخل محلات شهر بوشهر می باشد؛ چرا که با برقرار شدن این ارتباط و تعامل، می توان مناسب سازی را از محلات شهر آغاز کرد

 

 

ستاد مناسب سازی فضای شهری برای افراد دارای معلولیت

ستاد مناسب سازی فضای شهری برای افراد دارای معلولیت
ستاد مناسب سازی فضای شهری برای افراد دارای معلولیت

۲۲ اسفند ۱۳۹۷ ۰۹:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۳۹۹
کد خبر : ۱,۲۲۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید