نشست صمیمی ایثارگران،جانبازان و آزادگان با شهردار بندر بوشهر

نشست صمیمی ایثارگران،جانبازان و آزادگان با شهردار بندر بوشهر

نشست صمیمی ایثارگران و جانبازان و آزادگان با حضور سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر، ابوذر دهدار رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر، اکبر توسلی عضو و نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورا اسلامی شهر بوشهر، گرشاسب گرشاسبی مدیر اداره حراست، خداکرم ایزدپناه مسئول امور ایثارگران، ایرج حسین پور مدیر ارتباطات و امور بین الملل، محمدصادق سعیدی رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندر بوشهر، ایثارگران و جانبازان وآزادگان در آستانه سالروز ولادت حضرت علی (ع) در خانه معلم بوشهر برگزار شد. 

به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، دکتر سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر در این مراسم ضمن خیر مقدم و تشکر ویژه از جانبازان و ایثارگران و خانواده شهدا و فرزندان شهید که مایه برکت مجموعه شهر و شهرداری هستند، گفت: این نشست با هدف  تقدیر و تشکر از زحمات جانبازان و ایثارگران که در طول هشت سال دفاع مقدسدر جبهه های جنگ  مایه افتخار و برکت بودند و در این هر زمان مایه برکت و افتخار در جامعه هستند، برگزار شده است. 

امیری به مناسب سازی معابر و دسترسی آسان برای جانبازان تاکید کرد و افزود: باید فضاها و معابر شهری برای تردد جانبازان آسان شود واین کمترین کاری است که می توان برای این عزیزان بی ادعا انجام داد . 

 امیری  با بیان اینکه در چهل سال گذشته سختی های بسیاری را پشت سر گذاشتیم، گفت : به خواست خدا همواره در تمامی صحنه ها پیروز بوده ایم و یکی از دلایل این پیروزی اتحاد و همدلی است وهروقت اتحاد و همدلی پررنگ تر باشد سرعت پیشرفت نیز بیشتر خواهد بود. وی تاکید کرد: به هیچ عنوان نباید اجازه دهیم تلاش ها و ایثارگری های شهدا و جانبازان مورد هجمه بیگانگان قرار گیرد و در تلاش هستیم تا با طراحی و ایجاد نماد یا المانی ویژه و نصب در مکانی مناسب یاد و خاطره این بزرگواران را هر چه بیشتر گرامی بداریم.

شهردار بندر بوشهر گفت: یکی از اجزای مهم در هر شهر که نگاه هر بیننده را به خود جلب می کند، عناصر و المان های شهری هستند که به شهر هویت می بخشند. هنر مجسمه سازی برای فضاهای عمومی بصورت مستقیم با مردم ارتباط دارد و موجب اعتلای فرهنگ بصری مردم و ارتقاء کیفیت محیط های شهری میشود. تحقیقات و بررسی های انجام شده نشان میدهد که مجسمه های شهری تنها نقش زیباسازی فضاهای شهری را به عهده ندارند و در صورتی که این نوع المان ها با درنظر گرفتن مولفه های فرهنگی، اجتماعی و نقش بستر که در مجسمه های محیطی با فرم بصورت یک واحد در هم تنیده هستند، خلق شوند، میتوانند وظایف مهم و خطیری هم چو ن هویت بخشی به فضاهای شهری، ایجاد تصویر ذهنی، انتقال پیامهای ارزشمند و مفاهیم معنوی و همچنین انتقال فرهنگ، تاریخ و... را در جامعه به عهده گیرند.

در ادامه ابوذر دهدار رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در این دیدار ضمن عرض خیرمقدم و خوشامدگویی به حاضرین و با اشاره به جایگاه رفیع و شامخ شهدا و ایثارگران در نزد خداوند متعال تصریح کرد:شهدا و رزمندگان در ایام شکوهمند و سراسر افتخار دفاع مقدس با از جان گذشتگی و ایثار توانستند دین مبین اسلام و ارزش‌های والای آن را زنده نگاه دارند و امروز این وظیفه‌ای است که بر عهده همه ما قرار دارد.

وی همچنین در ادامه گفت:جانبازان و ایثارگران از آن مقامات معنوی که شهدا برخوردارند، نیز بهره‌مند‌ هستند و آنان برای زنده نگه داشتن اسلام و انقلاب با الگو گرفتن از حماسه عاشورا، حضرت ابوالفضل(ع) و سیدالشهدا این ایثارگری ها و فداکاری ها را انجام داده اند.

همچنین اکبر توسلی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوشهر نیز ضمن تجلیل از مقام شامخ ایثارگران ، نقطه نظراتی جهت نصب المان های مربوط به هشت سال دفاع مقدس در ورودی و نقاط مختلف شهر بوشهر و همچنین ایجاد فضاهای فرهنگی برای این عزیزان مطرح نمودند .

در پایان این نشست صمیمی تعدادی از ایثارگران ضمن قدردانی از شهردار و شورای اسلامی شهر بوشهر به جهت برگزاری این نشست ، به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداخته و پیشنهاداتی نیز مطرح کردند .

 

نشست ایثارگران

نشست ایثارگران
نشست ایثارگران

نشست ایثارگران
نشست ایثارگران
نشست ایثارگران
۲۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۰:۱۵
تعداد بازدید : ۱,۵۲۱
کد خبر : ۱,۲۳۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید