دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با ریاست شهردار بندر بوشهر

دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با ریاست شهردار بندر بوشهر
دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری با ریاست شهردار بندر بوشهر و با حضور تمامی اعضا در محل سالن اجتماعات شهرداری بندر بوشهر برگزار گردید


این جلسه که پیرو بارندگی های اخیر و به منظور ارزیابی میزان آمادگی مجموعه ی ستاد بحران و بررسی پاره ای مشکلات و نواقص و کمبودها با حضور شهردار بندر بوشهر برگزار گردید، در ابتدای جلسه دبیر ستاد ضمن تقدیر از حضور مستمر و فعال تمامی اعضا و واحدهای عضو مدیریت ستاد بحران شهرداری در مدیریت و کاهش مشکلات بارندگی های اخیر گزارشی از ساختار ستاد مدیریت بحران و کارگروه های تخصصی چهارگانه آن ارائه نمودند.
در ادامه روسای کارگروه ها گزارشی از وضعیت مشکلات بارندگی های اخیر در سطح شهر و اقدامات صورت گرفته جهت رفع آب گرفتگی ها بیان نمودند. در همین راستا شجاعی پور رییس سازمان مدیریت پسماند و رییس کارگروه سیلاب های شهری با اشاره به بارندگی های اخیر بر ارزیابی مشکلات و نقاطی که بیشترین آب گرفتگی ها را داشته است تاکید نمودند و خواستار رفع مشکلات فنی و عمرانی در برخی نقاط به ویژه در شیب بندی کانال ها و معابر شدند.
محبی رییس سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی و رییس کارگروه ایمنی بخشی از مشکلات آب گرفتگی امروز شهر بوشهر را ناشی از  سیاست های غلط در واگذاری برخی زمین ها و ساخت و ساز های بدون ضابطه در این مناطق دانستند. ایشان در حوزه ی فعالیت کارگروه ایمنی به شناسایی اماکن در معرض خطر و حادثه خیز و مکاتبه با سازمان های مربوطه اشاره نمودند. ایشان همچنین در بخشی از بیانات خود بر ناکافی بود تجهیزات و امکانات سازمان آتش نشانی در مواجه با بحران تاکید نمودند و در همین راستا خواستار تامین تجهیزات ضروری شدند.
در ادامه این جلسه کره بندی مدیر آرمستان بهشت صادق و رییس کارگروه تدفین با اشاره به مشکلات آرمستان بهشت صادق و ناکافی بودن فضا برای دفن اموات در آینده ی بسیار نزدیک، خواستار تکمیل بخش های باقی مانده آرمستان جدید در تنگک سوم و رفع پاره ای از مشکلات آن شدند.
در ادامه شهرداران مناطق با ذکر مواردی از نکات فنی بر ضرورت اصلاح برخی کانال ها و معابر و محدوده های دارای آب گرفتگی و تدابیر ایمنی لازم تاکید نمودند.
غلامزاده شهردار بافت تاریخی نیز در این جلسه وجود عمارت های در معرض خطر و تخریب را در بارندگی ها یک چالش بزرگ خواندند که در همین راستا بیان داشتند با میراث فرهنگی مکاتبات انجام شده است اما منتج به راه حل لازم و رفع مشکلات اهالی و ساکنین در این ابنیه ها نشده لذا هر آن احتمال ایجاد واقعه تلخ را می نماید که شایسته است مسئولان امر و مدیریت ستاد بحران شهرستان تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.
شهردار بوشهر در این جلسه ضمن خسته نباشید به تمامی همکاران که با کم ترین امکانات در رفع مشکلات شهر و شهروندان به ویژه در بارندگی های اخیر حضوری فعال و موثر داشتند، لازمه ی مدیریت کارآمد در شرایط بحرانی، که امکانات مطلوب انتظار نیست و مشکلات مالی بسیاری وجود دارد، نگاه واقع بینانه به وضعیت موجود است که بتوانیم در آن با بکارگیری تمامی ظرفیت های موجود مشکلات را به حدقل رسانیم.
ایشان مستند سازی و به روز رسانی اطلاعات شهری را یکی از ضرورت های مدیریت بحران و برنامه ریزی برای حل مشکلات دانستند. وی همچنین آموزش و آگاه سازی شهروندان را مهمترین ابزار پیشگیری از بحران و کاهش خسارات دانستند و این را یکی از ماموریت های سازمان فرهنگی و سازمان خدمات ایمی و آتش نشانی عنوان نمودند.

 

ستاد بحران

ستاد بحرانستاد بحران
ستاد بحران


۲۲ آبان ۱۳۹۷ ۰۷:۵۹
به گزارش واحد خبر و رسانۀ مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر |
تعداد بازدید : ۱,۷۵۱
کد خبر : ۱۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید