بوشهر در مسیر توسعه و پیشرفت

بوشهر در مسیر توسعه و پیشرفت
گزارش تصویری از بازدید شهردار بندر بوشهر دکتر سید نورالدین امیری از چگونگی روند آماده سازی و پیشرفت گذر کوتی و فدک
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، بازدید شهردار بندر بوشهر دکتر سید نورالدین امیری از چگونگی روند آماده سازی و پیشرفت گذر کوتی و فدک
 
از جمله موارد پیش بینی شده در این پروژه اجرای بیش هزار متر مربع کفپوش بتنی بوده و همچنین اجرای فضا سازی متناسب با بافت، زیبا سازی محیط و نورپردازی می باشد.
از ویژگی های مهم این پروژه تلاش در احیاء بافت تاریخی بوشهر و کمک به سطح ارتقاء فیزیکی بافت و همچنین حس زندگی در آن می باشد. در همین راستا سنگفرش محله دهدشتی با مبلغی حدود 2/492/000/236 ریال در حال اجرا می باشد. از برنامه های آینده شهرداری بوشهر جهت اجرا در بافت های تاریخی ایجاد خانه های فرهنگی و فرهنگسرا های متناسب با بافت می باشد.
قدمت بافت تاریخی بوشهر به حدود دو و نیم قرن بر میگردد و بطور کلی تا حدود سال 1335 بندر بوشهر منحصر به بافت قدیم و مهمترین و بیشترین کار کردهای شهری در آنجا متمرکز بوده است . ولی در پی تغییر و تحولات شهر سازی، بافت ارگانیک شهر دچار ضربه های شدید کالبدی و اقتصادی گردید. 
بافت تاریخی بوشهر دارای بناهای منحصر به فرد و زیبا و معماری خاص خود شامل عمارت های زیبا، بناهای کنسولگری کشورهای مختلف، مراکز مذهبی تاریخی مثل مساجد، حسینه و کلیسا، بازار قدیم، خانه هایی با هلالهای رنگی و حوض و آب انبار و پشت بام های زیبا، مدرسه های تاریخی و کوچه پس کوچه های خاص خود که بوی زندگی می دهد می باشد. 
یکی از برنامه های مهم شهرداری بندر بوشهر در حال حاضر توجه ویژه به بافت و کمک به احیاء آن و ارتقاء سطح زندگی در آن می باشد.


بازدید بافت قدیم
بازدید بافت قدیم
بازدید بافت قدیم
بازدید بافت قدیم
بازدید بافت قدیم
بازدید بافت قدیم
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۲:۲۱
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر |
تعداد بازدید : ۱,۷۴۲
کد خبر : ۱,۳۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید