بازدید استاندار و شهردار بوشهر از بافت تاریخی

بازدید استاندار و شهردار بوشهر از بافت تاریخی
عبدالکریم گراوند استاندار ، در بررسی روند اجرای طرح های زیرساختی در بافت تاریخی بوشهر خواستار تسریع در اجرای طرح ها در احیای این بافت شد .
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر ، عبدالکریم گراوند استاندار، در بررسی روند اجرای طرح های زیرساختی در بافت تاریخی بوشهر خواستار تسریع در اجرای طرح ها در احیای این بافت شد. 
بنا بر این گزارش در این بازدید که سید نورالدین امیری شهردار و جمعی از مدیران استانی، استاندار را همراهی می کردند، عبدالکریم گراوند بافت تاریخی شهر بوشهر را یکی از ظرفیت های مهم بوشهر در حوزه گردشگری و تاریخی دانست و اظهار کرد: بافت تاریخی بوشهر که نماد هویت فرهنگی، تاریخی، اجتماعی و بازرگانی است از قابلیت و ظرفیت بالایی برخوردار است.

سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر تصریح کرد: رویکرد مدیریت شهری به این بافت تاریخی ارزشمند با توجه به اهمیت و جایگاه آن، بهسازی بافت قدیم و تلاش در راستای بهبود و توسعه زیر ساختهای اساسی آن همچون شبکه دفع فاضلاب، شبکه روشنایی، ایجاد شبکه دفع آبهای سطحی و بهبود معابر آن می باشد و در همین راستا با تعاملی که با سایر دستگاه های اجرایی شده است، پروژه های عمرانی شهرداری در سال جاری در این حوزه همچنان ادامه خواهد داشت.

 امیری برخی از پروژه های در حال اجرا توسط شهرداری بندر بوشهر را؛ اصلاح و بهسازی میدان کوتی، سنگفرش و ایجاد کانال تاسیسات مشترک شهری در گذر کوتی، موزائیک فرش کوچه های محلات بهبهانی و شنبدی و دهدشتی، احداث پارک محله ای شنبدی، مرمت عمارت های بیلیارد و مشروطه و امیریه، احداث فرهنگسرای محله در بافت تاریخی و نورپردازی جداره بافت تاریخی عنوان کرد.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در احیاء بافت تاریخی بوشهر گفت: برای احیای این بافت طرح های مهم زیر ساختی تدوین و عملیاتی شده که تکمیل این پروژه ها نقش مهمی در رونق فعالیت ها در بافت دارد. 

شایان ذکر است گراوند در این بازدید ابتدا به وضعیت عمارت کنسولگری انگلیس و کلیسای نوظهور پرداخت و در ادامه از بازار قدیم بوشهر بازدید و بر استفاده از ظرفیت این بازار تاریخی در جهت اشتغالزایی و رونق اقتصادی شهر بوشهر به عنوان یک جاذبه گردشگری تاکید کرد.

۳ خرداد ۱۳۹۸ ۲۳:۵۱
تعداد بازدید : ۱,۶۳۶
کد خبر : ۱,۳۴۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید