شهرداربندر بوشهر : بافت تاریخی و فرسوده نماد اصالت و هویت هر شهر است

شهرداربندر بوشهر : بافت تاریخی و فرسوده نماد اصالت و هویت هر شهر است
سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر از بهسازی بافتهای فرسوده و بافت تاریخی شهر بوشهر و اقدامات انجام شده توسط مجموعه مدیریت شهری در این راستا خبر داد .


به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر از بهسازی بافتهای فرسوده و بافت تاریخی شهر بوشهر و اقدامات انجام شده توسط مجموعه مدیریت شهری در این راستا خبر داد. 

سیدنورالدین امیری در خصوص بافتهای فرسوده شهری، اظهار کرد: بافت های فرسوده شهری که ساکنان بسیاری را در خود جای داده و به عنوان نمادی از اصالت و فرهنگ هر شهر محسوب می شوند، در فرایند زمانی شکل گرفته و امروزه در محاصره تکنولوژی عصر حاضر و توسعه شهری جدید قرار گرفته اند و از لحاظ ساختاری و عملکردی دچار کمبودهایی می باشند که نمی توانند جوابگوی نیاز ساکنین خود باشند. زیرساخت های بافت فرسوده از متوسط شهر بسیار کمتر است و فقر اقتصادی در بافت های فرسوده، توان مشارکت و نظارت مردم را سلب کرده است. 

امیری خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته، نوسازی متفاوت بافت‌های فرسوده در قالب برنامه ملی بازآفرینی شهری آغاز شد.

وی افزود: از دیدگاه کارشناسان حوزه نوسازی دومین اقدامی که برای پیشرفت اجرای این طرح موثر است،پای کار بودن شهرداری به عنوان یکی از اضلاع مهم در جریان نوسازی بافت فرسوده است. شهرداری می¬تواند همزمان در چند مسیر در تحقق اهداف طرح ملی بازآفرینی حرکت کند. تامین زمین، جلب مشارکت اجتماعی و فرهنگ سازی بر مبنای ایجاد شناخت از ضرورت نوسازی بافت فرسوده از مهم ترین این گام ها است. 

امیری در ادامه از بافت تاریخی شهر بوشهر به عنوان یکی از منحصربفرد ترین و زیباترین بافتهای مسکونی ایران نام برد و افزود: بافت تاریخی بوشهر به مساحت تقریبی 40 هکتار که بناهای مسکونی و عمارت‌های باشکوهی را از گذشته تاکنون در خود جای داده، در شمال شهر بوشهر قرار گرفته و  ۴ محله قدیمی به نام‌های دهدشتی، کوتی، شنبدی و بهبهانی هسته اصلی این بافت تاریخی را تشکیل می‌دهند. 

مدیریت شهری برای حفظ بناهای تاریخی و تقویت زیرساخت‌های شهری در محوطه بافت تاریخی بوشهر و نیز تسهیل پیگیری مطالبات ساکنین در این بافت قدیمی، اقدام به تاسیس شهرداری بافت تاریخی فرهنگی بندر بوشهر کرده تا با اجرای پروژه های عمرانی و ارائه خدماتی نظیر مرمت و بازسازی و احیای عمارت های تاریخی  (عمارت بیلیارد)، اجرای گذر کوتی و فدک و فرهنگ و هنر، ساماندهی شبکه جمع آوری دفع آبهای سطحی، اصلاح شبکه فاضلاب، موزائیک فرش و سنگفرش کوچه ها و معابر(محله دهدشتی) و ...  بتواند گام مفید و موثری در این زمینه برداشته  و این مکان‌ها را به عنوان جاذبه‌ای گردشگری و توریستی به همه مردم ایران و جهان معرفی کند.

امیری در پایان یادآور شد: شهرداری بندر بوشهر برای سرعت بخشیدن و رونق فعالیت مرمت و بازسازی در بافت قدیم شهر بوشهر یک سری معافیت هایی را پیش بینی کرده که انتظار می رود شهروندان ساکن در این بافت با استفاده از این ظرفیت برای بازسازی واحدهای فرسوده خود پیشگام شوند.

 

بافت تاریخی و فرسوده

بافت تاریخی و فرسوده
بافت تاریخی و فرسوده

۲ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۲,۶۹۹
کد خبر : ۱,۴۳۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید