برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران در شهرداری بندر بوشهر

برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران در شهرداری بندر بوشهر
 به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر اولین نشست ستاد مدیریت بحران شهرداری بندر بوشهردر سال جدید با حضور اعضاء و کارگروه های ستاد مزبور با هدف ارزیابی میزان آمادگی مجموعه ستاد مدیریت بحران و بررسی راهکارها و راهبردها و رفع موانع و چالش‌های احتمالی در سالن همایش های شهرداری برگزار گردید .
در آغاز جلسه علی کیمیایی دبیر ستاد بحران ضمن تقدیر از حضور به موقع تمامی اعضاء، گزارشی از ساختار ستاد مدیریت بحران و کارگروه‌های تخصصی چهارگانه  آن ارائه نمودند. در ادامه رؤسای کارگروه ها گزارشی از وضعیت بارندگی های سالهای گذشته در سطح شهر و بررسی نقاط ضعف و قوت و شناسایی مکان های سیلاب خیز که بیشترین آب گرفتگی ها را در گستره شهر رقم می‌زند ارائه کردند و خواستار رفع مشکلات فنی و عمرانی در نقاط حادثه خیز به ویژه در شیب بندی کانال ها و معابر شدند.

وحید بارگاهی معاون مدیریت توسعه و منابع شهرداری بندر بوشهر نیز که در این نشست حضور داشتند با تاکید بر پیشگیری قبل از وقوع حادثه و همچنین لزوم آسیب شناسی گلوگاه ها و آبگیرهای سطح شهر در مواقع بحران در راستای برنامه ریزی بهینه و مدیریت کاهش هزینه ها و نیز اولویت‌بندی بودجه های مصوب ستاد بحران در جهت کاستن خسارات احتمالی و فعال نمودن ارتباطات رادیویی و استفاده از بیسیم برای تسریع و تسهیل در مواجهه با حوادث احتمالی را یادآور شدند. 

عالی پور سرپرست معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر هدف از تشکیل ستاد مدیریت بحران شهرداری را حفظ آمادگی و انسجام بخشی و هم افزایی مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در هنگام وقوع بحران عنوان نمودند و اظهار داشتند: شهرداری به عنوان متولی مدیریت شهر می بایست در تمامی بخش ها آمادگی و توان مقابله با حوادث غیرمترقبه را سرلوحه کار خویش قرار دهد به نحوی که در مواقع لزوم و بحرانی هر گاه احساس خطر و انجام وظیفه شود حضور موثر و مستمر داشته باشیم . وی با بیان اینکه جلسات ستاد مدیریت بحران و کار گروه‌های وابسته به آن باید به طور منظم تشکیل شود تا نقاط ضعف و قوت شهر در مواقع بحرانی شناسایی شود ، تصریح نمودند؛ بر همین اساس پیگیری‌های لازم برای تامین اعتبار و تخصیص امکانات لازم جهت تجهیز ستاد بحران صورت گرفته است. 

عالی پور ضمن پیشنهاد در خصوص تشکیل ستاد مدیریت بحران در قالب یک سازمان مستقل با بودجه مصوب و یونیفرم مخصوص خواستار تداوم و ارتباط دوسویه اعضای ستاد بحران شهرداری با دبیرخانه ستاد استانی مدیریت بحران مستقر در حوزه معاونت عمرانی استانداری و نیز دبیرخانه شهرستانی ستاد یادشده مستقر در فرمانداری برای هم افزایی کارآمد تر و بهینه تر گردیدند.

 

جلسه ستاد بحران
جلسه ستاد بحران
جلسه ستاد بحران
جلسه ستاد بحران

۲۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۳:۵۲
تعداد بازدید : ۱,۱۲۹
کد خبر : ۱,۴۹۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید