تبریک شهردار بندر بوشهر به دانشجویان به مناسبت روز دانشجو

تبریک شهردار بندر بوشهر به دانشجویان به مناسبت روز دانشجو
شهردار بندر بوشهر ضمن تبریک گرامی داشت ۱۶ آذر روز دانشجو پیامی خطاب به جامعه ی دانشگاهی و جنبش های دانشجویی به شرح زیر منتشر نمودند.
پیام سید نور الدین امیری شهردار بندر بوشهر به مناسبت فرا رسیدن 16 آذر روز دانشجو 
نظام اسلامی از رشد جریان دانشجویی و همه خصوصیّاتی که متعلّق به این جریان است، استقبال می کند.  
(مقام معظم رهبری)  
جنبش دانشجویی جنبشی تاریخ ساز، مطالبه گر و پیشگام عرصه ی علمی اجتماعی و سیاسی است. مطالبه‎گری، پرسش‎گری و پیشگام بودن در تحولات تاریخ معاصر برای رسیدن  به توسعه واقعی، استکبارستیزی، آزادگی، استعمارستیزی، عدالت خواهی و حق طلبی از مهمترین شاخصه‎های جنبش دانشجویی به شمار می‎رود. 
دانشجو مظهر بیداری و دانشگاه نماد آگاهی رسانی و مبداء تحولات و زیر بنای سازندگی کشور است. شانزده آذر نماد بیداری انسان‌هایی آگاه بر تاریکی‌های زمانه خویش و هوشیار بودن دانشجو و دانشگاه در تمامی تحولات کشور است. 
شانزده آذر روزی است که جوانان وطن در راه آزادی و مبارزه با اسبتداد و استعمار آمریکایی انگلیسی در خون افتادند و فریاد آزادگی سردادند و برگی زرین بر تارک تاریخ این مرزو بوم نقش انداختند که هویت جنبش های دانشجویی و انقلانی برگرفته از آرمان های آن می باشد. جنبش دانشجوی در طول تاریخ معاصر اثبات کرده است که بینشی عمیق نسبت به اوضاع زمانه ی خود دارد و همواره نسبت به اصلاح امور و در مسیر پیشرفت و تعالی ایران اسلامی گام برداشته است. 
نسبت دانشجو و جنبش دانشجویی با انقلاب و آرمان های انقلابی و رسیدن تا به جامعیت متعالی مهدوی (عج) نسبتی تاریخی و بهم پیچیده و ماندگار در اصل و تداوم حیات انقلاب است. نیروی جوانی، کسب علم و دانش همراه با بصیرت و بینش سیاسی و اجتماعی عامل تداوم حیات تازه و جریان سرزندگی در شجره ی طیبه ی انقلاب اسلامی و بیداری مردم بویژه جوانان در هر برهه ای از تاریخ این انقلاب و مرز و بوم است.  
امروز نیز دانشگاه های ایران سنگر مبارزه و جهاد علمی هستند. هرجا که دشمن خواسته است فتنه ای علیه انقلاب و مردم سالای دینی این نظام و انقلاب روا بدارد، دانشجو با بصیرت و حرکت جهادی و خدا باوری و خداتکایی در کسب قله های رفیع علم و دانش و حضور آگانه و خط شکنانه در عرصه های اجتماعی و سیاسی تحریم ها و فتنه های دشمنان را با خنثی نموده است. 
نعمت‌های بزرگی همچون رشد علمی کشور و دست‌یابی به پیشرفت خیره‌کننده در زمینه‌های مختلف، مرهون تلاش‌ها و پایداری‌های هزاران دانشجو و دانشمند ایرانی در طول تاریخ پرافتخار ایران اسلامی است. 
بی شک تداوم خط دانشجویی و نشاط و پویایی جوانان و دانشجویان در محیط های دانشگاهی تداوم مسیر انقلاب و تحقق آرمان والای آن است. در این مسیر دانشگاه باید شوری جاوادنه همراه با شعوری پیوسته داشته باشد تا در توسعه و پیشرفت ایرانی موثر و سازنده باشد. 
16 آذر باید فرصتی برای تبیین جایگاه دانشجو در پیشبرد اهداف متعالی کشور و نقش دانشجویان به عنوان نیروهای جریان ساز این عرصه باشد. 
اینجانب که همواره افتخار داشته ام خود را جزیی از پیکره ی جامعه ی دانشگاهی بدانم، ضمن نثار درود به روح پاک شهدای دانشجو و گرامیداشت این روز بزرگ، جامعه دانشگاهی کشور را به به حضور آگاهانه  و وحدت در سایه ی رهنمودهای ولایت فقیه و تلاش برای پیمودن هرچه بیشتر قله‌های رفیع علم و فناوری در مسیر تحقق آرمان های  ایران اسلامی دعوت می نماید و از درگاه خداوند متعال سر فرازی دانشجویان عزیز را مسئلت دارد.
۱۷ آذر ۱۳۹۷ ۱۷:۲۶
به گزارش واحد خبر و رسانۀ مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر |
تعداد بازدید : ۲,۱۷۳
کد خبر : ۱۷۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید