آیا میدانستید ؟ مجازات ریختن زباله در معابر

آیا میدانستید ؟ مجازات ریختن زباله در معابر
مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر اظهار داشت: همه ما بارها شاهد ریختن زباله در معابر از سوی برخی شهروندان بوده‌ایم، به طوری که این نوع هنجارشکنی برای عده‌ای به کاری عادی تبدیل شده است. ریختن زباله در معابر یکی از معضلات بسیار مهم بهداشتی و اخلاقی است که موجب رنجش دیگران و نادیده انگاشتن حقوق شهروندی می‌شود.
همانطوری که مسئولان شهر در قبال مردم وظیفه ای دارند، شهروندان نیز در قبال پاکیزگی کوچه و خیابان وظایفی دارند و این مسئولیتی است که بر دوش همه ما قرار داده شده است. 
 اصغر صابر افزود :  بر اساس ماده ۷۲۷ قانون مجازات اسلامی، زباله ریختن در معابر از جرایم غیرقابل گذشت است. همچنین مطابق بند 2073 جدول جریمه‌های رانندگی؛ پرتاب کردن یا ریختن ضایعات، زباله، اشیاء و آب دهان از وسیله نقلیه در معابر شهرهای بزرگ و جاده‌های بین‌شهری 300 هزار ریال جریمه دارد.
وی در پایان میزان جریمه ریختن اشیاء در خیابانها ، بزرگراه ها و جاده ها به عنوان یک تخلف رانندگی را به شرح ذیل اعلام نمود :
1- مطابق بند 2073 جدول جریمه‌های رانندگی، پرتاب کردن یا ریختن ضایعات، زباله، اشیاء و آب دهان از وسیله نقلیه در معابر شهری و جاده‌های بین‌شهری 300 هزار ریال جریمه دارد.
2- در بند 2075 جدول جرایم رانندگی‏، برای ریختن یا ریزش روغن، بنزین، گازوئیل یا سایر مایعات آلوده و تخریب‌کننده راه در معابرشهری و جاده‌های بین‌شهری 300 هزار ریال جریمه تعیین شده است.
3- بر اساس بند 2058 تخلیه نخاله، مصالح ساختمانی، فاضلاب و ایجاد هر گونه مانع در مسیر عبور و مرور وسایل نقلیه در راه‌ها و حریم آنها 500 هزار ریال جریمه دارد.
4- طبق بند 2059 حمل کردن زباله، نخاله و مصالح ساختمانی و امثال آن بدون حفاظ و پوشش لازم 400 هزار ریال جریمه دارد و در صورت بررسی کارشناسان و محرز شدن تاثیر آنها در وقوع تصادفات رانندگی، راننده مرتکب به عنوان مقصر به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
۱۷ فروردین ۱۳۹۹ ۱۱:۰۵
تعداد بازدید : ۵,۳۸۶
کد خبر : ۱,۸۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید