با برگزاری آیین اختتامیه در هفته نکوداشت بوشهر؛ برگزیدگان دومین جشنواره شهروند قرآنی بوشهر معرفی شدند

با برگزاری آیین اختتامیه در هفته نکوداشت بوشهر؛ برگزیدگان دومین جشنواره شهروند قرآنی بوشهر معرفی شدند

آیین اختتامیه دومین جشنواره شهروند قرآنی بوشهر به مناسبت سیزدهمین هفته نکوداشت روز بوشهر، همزمان با روز قرآنی بوشهر (سالروز درگذشت عالم گرانقدر آیت‌الله معتقد اهرمی) با حضور شهردار، اعضای شورای شهر بوشهر، سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری و برگزیدگان این جشنواره با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سالن مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، فراخوان این جشنواره در سه بخش آوایی، معارفی و هنری در قالب ۷ رشته رقابتی (شامل تلاوت تقلیدی از سه قاری برجسته بین‌المللی استاد عبدالباسط، منشاوی و مصطفی اسماعیل، حفظ، مفاهیم، نقاشی، خوشنویسی) به‌صورت مجازی منتشر شد که با استقبال قابل توجه قاریان، قرآن‌پژوهان، هنرمندان و شهروندان قرآنی بوشهر همراه شد. در آیین اختتامیه این جشنواره، ۴۴ برگزیده از بین ۲۶۹ شرکت‌کننده تجلیل شدند. قرائت قاریان مدعو، اجرای گروه تواشیح، تجلیل از برگزیدگان و داوران جشنواره، قرائت نفرات برگزیده بخش‌های تلاوت تقلیدی و... از جمله برنامه‌های برگزارشده در آیین اختتامیه این جشنواره بود.
در همین راستا، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری بندر بوشهر ضمن اشاره به اهمیت موضوع فعالیت‌های قرآنی در جامعه گفت: دومین جشنواره شهروند قرآنی بوشهر از جمله ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت سیزدهمین هفته نکوداشت روز بوشهر بود که اختتامیه این جشنواره در روز قرآنی بوشهر مصادف با 16 اسفندماه برگزار شد.
مسعود غلامزاده‌فرد با اشاره به اینکه لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شد تا در سال جاری برنامه‌های نکوداشت هفته بوشهر به‌صورت محدود برگزار شود، افزود: اولین جشنواره ملی عکس بوشهر و دومین جشنواره شهروند قرآنی بوشهر از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های سازمان فرهنگی برای هفته بوشهر بود که با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شوند.
در ادامه دکتر عبدالکریم مشایخی رئیس بنیاد ایران‌شناسی بوشهر به شرح زندگی‌نامه آیت‌الله میرزا حسین معتقد اهرمی، کاتب قرآن متقارن پرداخت و برخی از ابعاد علمی این شخصیت قرآنی که سالروز ارتحال آن به‌عنوان روز قرآنی بوشهر نام‌گذاری شده است را تشریح کرد.

 


گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸
تعداد بازدید : ۶۴۵
کد خبر : ۲,۴۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید