آیین نکوداشت روز شهدا از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر به‌منظور تجلیل و تکریم مادران شهدا و همچنین تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت بوشهر برگزار شد.

آیین نکوداشت روز شهدا از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر به‌منظور تجلیل و تکریم مادران شهدا و همچنین تقدیر از خانواده شهدای مدافع سلامت بوشهر برگزار شد.

 رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در این همایش با اشاره به اینکه با جان‌فشانی شهدا کارنامه بوشهر در نبرد با استعمار و استثمار در تاریخ ثبت ابدی شده است، افزود: شهید در مکتب تشییع یک مدرسه عشق است و معنی مکتب تشییع شهادت و آغاز آن نیز با شهادت بوده است.
داریوش پوربهی با بیان اینکه شهیدان از همه چیز خود گذشتند و نام ایران و ایرانی و بیرق سرخ حسینی را برافراشته نگه داشتند، ادامه داد: باید همواره بر ساحت مقدس شهیدان مسیر استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی درود فرستاد که از ارتفاعات حاج عمران تا کوه‎های دال آهو و شن‎زارهای خوزستان تا آب‎های نیلگون خلیج فارس از بر، بحر، هوا، دریا و کیان ایران زمین دفاع کرده و جان خود را طبق اخلاص گذاشتند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر نیز در این همایش با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهدا باید هرچه باشکوهتر و با حضور حداکثری مردم برگزار شود اما متاسفانه شرایط کرونایی و محدودیت‌های تجمعی اجازه برگزاری با حضور شهروندان عزیز بوشهری را نداد، افزود: با این حال آیین بزرگداشت شهدا در هر جا و مکان و با هر تعداد نفراتی، رنگ و بوی خاص خود را دارد.
مسعود غلامزاده‌فرد با اشاره به اینکه پس از پیروزی عزت‌مندانه ایران در هشت سال جنگ تحمیلی دشمنان قسم خورده نظام عهد بسته بودند تا ضربه مهلکی را بر پیکره نظام ایران اسلامی وارد کنند ولی با بیداری و بصیرت مردم هدف شوم آنها هیچگاه رنگ واقعیت به خود نگرفت، ادامه داد: در نهایت دشمنی و خصومت‎ها با ایران اسلامی سبب شد تا بزرگ‌مردانی از این سرزمین قربانی ترور شوند ولی این حرکات ناجوانمردانه هیچگاه مانع نشد تا حرکت کشور در مسیر عزت و آزادگی متوقف شود.
به‌گفته وی، پس از همه جان‌فشانی‎هایی که شهدا هشت سال تحمیلی و مدافعان حرم داشتند این روزها مدافعان سلامت جانانه قدم در راه آنها گذاشته تا از سلامت یکایک افراد جامعه مراقبت کنند و جلوه دیگری از ایثار و از خودگذشتگی به معرض نمایش بگذارند.
در ادامه این آیین نکوداشت، سردار حسین کارگر پیشکسوت سال‌های جبهه و جنگ ضمن تمجید از کیفیت برگزاری این همایش و ابراز امیدواری برای برگزاری هرچه بیشتر این برنامه‌ها، خاطرات از سال‌های جبهه و جنگ را برای حاضران در همایش بازگو کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، اجرای گروه موسیقی رزم‌نوازان نیروی دریایی سپاه امام صادق(ع) بوشهر، تقدیر و تجلیل از شماری از خانواده‌های شهدا و شهدای مدافع سلامت، اجرای زنده موسیقی توسط خواننده انقلابی، اجرای گروه شروه‌خوانی مفتون، پخش کلیپ‌ویدیوهایی در تکریم شهدا و... از جمله برنامه‌های برگزار شده در این آیین بود.

 


گزارش تصویری

گزارش تصویری

گزارش تصویری

گزارش تصویری

 

گزارش تصویری

 

۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲
تعداد بازدید : ۸۹۱
کد خبر : ۲,۴۷۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید