شهردار بندر بوشهر در جمع خبرنگاران عنوان نمود: به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها عملیات اجرایی پروژه‌‏های متعددی آغاز شده‌است.

شهردار بندر بوشهر در جمع خبرنگاران عنوان نمود:   به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها عملیات اجرایی پروژه‌‏های متعددی آغاز شده‌است.
شهردار بندر بوشهر در جمع خبرنگاران عنوان نمود:
 
 به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها عملیات اجرایی پروژه‌‏های متعددی از جمله ساختمان‎‌های شهرداری منطقه ۱ و ۲ و پایش تصویری و تکمیل زمین‌‎های چمن مصنوعی پارک نسیم (صلح آباد)، امامزاده جعفر (خیابان شهید عاشوری)، پارک آزاداگان (چهار راه توحید) پارک صدف (ساحل جفره) آغاز شده‌است.
 
 شهردار بوشهر گفت: اعتبار امسال این شهرداری از ۲۹۹ میلیارد تومان سال گذشته با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی به ۶۵۳ میلیارد تومان افزایش یافته است.
 
حسین صالحیان روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: امیدواریم با تحقق این میزان اعتبار با تلاش کارکنان شهرداری زمینه اجرای ۱۱۹ پروژه عمران شهری فراهم شود.
 
وی بیان کرد: در این ارتباط به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها عملیات اجرایی پروژه‌‏های متعددی از جمله ساختمان‎‌های شهرداری منطقه ۱ و ۲ و پایش تصویری و تکمیل زمین‌‎های چمن مصنوعی پارک نسیم (صلح آباد)، امامزاده جعفر (خیابان شهید عاشوری)، پارک آزاداگان (چهار راه توحید) پارک صدف (ساحل جفره) آغاز شده‌است.
 
صالحیان ادامه داد: ساماندهی گذر شهید رئیسعلی دلواری، بهسازی و سنگفرش بازار خیاط‌‎ها،جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت ۲ کوچه در محله تنگک، اجرای دال بتنی کانال گذر معاینه فنی، تکمیل بازارچه میوه و تره‌‎بار جلالی و کاشت نهال در آرامستان وادی الرحمه از دیگر پروژه‏‌هایی است که عملیات اجرایی آن آغاز شده‌است.
 
وی در ارتباط با پروژه‌‏های شاخص و نیمه تمام شهر بوشهر نیز اظهار کرد: پروژه گذر پلیس راه قدیم بوشهر تا گذر امام علی پروژه‏ای میلیاردی است ولی با این حال در دوره‌‏های گذشته بدون قرارداد مشخص و دریافت مجوز محیط زیستی عملیات اجرایی آن آغاز شده و اکنون باید ساماندهی مناسبی نسبت به این موضوع صورت گیرد.
 
صالحیان افزود: پیمانکار دومین پروژه تقاطع غیرهمسطح شهر بوشهر با نام شهید سلیمانی به دلیل ضعف عملکرد، کنار گذاشته شد و در مدت ۴۵ روز آینده با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار نسبت به از سرگیری روند احداث آن اقدام می‏‌شود.
 
وی اضافه کرد: در ارتباط با پروژه چرخ و فلک شهر بوشهر نیز که سهم شهرداری و سرمایه‌‏گذار هر کدام به ترتیب به میزان ۸۰ و ۲۰ درصد است با اتمام مسائل و مشکلات حقوقی پیرامون آن سازنده متعهد شده بعد از اتمام ماه رمضان کار را ظرف مدت سه ماه تحویل شهرداری دهد.
 
صالحیان  ادامه داد: امسال برای ساماندهی بافت قدیم شهر بوشهر نیز هشت میلیارد تومان اعتبار در زمینه سنگ‎فرش و مرمت آن اختصاص یافته است.
 
وی در ارتباط با پروژه فانوس دریایی نیز عنوان کرد: بخشی از این پروژه در شورای پنجم اجرا ولی پس از مدتی رها شد و اسکلت آن رو به فرسودگی است که در این ارتباط یک مشاور برای ادامه این پروژه انتخاب شده‌است.
 
صالحیان ادامه داد: برای اجرای طرح جاده سلامت نیز با زمین تخصیصی و عقب‌نشینی فنس پایگاه نظامی طرح‌های مختلف عمران شهری از جمله جاده سلامت اجرایی می‌شود.
 
شهردار بوشهر اضافه کرد: جاده محله سرتل به محور نیروگاه اتمی بوشهر نیز با عنوان «تل پی تل» احداث و  با تامین اعتبار صورت گرفته بزودی با مشارکت سازمان انرژی اتمی آغاز خواهد شد.
 
وی با اشاره به تخصیص ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت کوچه‌های خاکی بوشهر اظهار داشت: با  این اعتبار تمام کوچه‌های خاکی بوشهر ساماندهی و آسفالت می‌شود.
 
 
صالحیان افزود: خرید و نصب یکهزار سطل زباله ویژه محلات، جمع‌آوری و نگه‌داری سگ‌های ولگرد در سطح شهر از دیگر اولویت‌‎های شهرداری بوشهر است.
 
شهردار بوشهر در ارتباط با وضعیت جمع آوری پسماند شهر بوشهر نیز اظهار داشت: پیمانکار کنونی عملکرد بسیار ضعیفی دارد و بزودی با انتخاب پیمانکار جدید نسبت به ساماندهی این وضعیت اقدام خواهد شد.
 
وی گفت: برای سایت پسماند و کمپ نگهداری سگ‌‏های بلاصاحب تغییر مکان کنونی آنها در اولویت قرار گرفته و تحقق آن در گرو تامین زمین مناسب است.
 
صالحیان با اشاره به پرداخت ۷۴ میلیارد تومان از بدهی‎‏‌های شهرداری در سال ۹۹ یادآورشد: با همه موانع و مشکلاتی که برای اجرای پروژه‌ها وجود دارد رویکرد شهرداری بوشهر تکمیل پروژه‌‎های نیمه تمام و تعریف پروژه‎ای جدید است.
 
شهردار بوشهر یادآور شد: درجه شهرداری بوشهر ۱۰ تعیین شده که با ارتقای آن به ۱۱ تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری بهتر می‌شود.
 
وی افزود: وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری نسبت به ماه‌‏های گذشته ارتقا یافته و با گنجاندن آیتم‏‌هایی در پروژه‌های جدید به بهبود بیشتر آن کمک خواهد شد.
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۰۸:۰۱
تعداد بازدید : ۷۲۸
کد خبر : ۲,۵۲۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید