شهرداری بندر بوشهر ۵۰۰ سطل زباله گالوانیزه خریداری کرد/آغاز طرح جایگزینی مخزن‌های فرسوده زباله در بوشهر

شهرداری بندر بوشهر ۵۰۰ سطل زباله گالوانیزه خریداری کرد/آغاز طرح جایگزینی مخزن‌های فرسوده زباله در بوشهر

 رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت: با خرید ۵۰۰ مخزن زباله گالوانیزه با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال، طرح جایگزینی مخزن‌های زباله فرسوده در بوشهر آغاز شد.

به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر:مسعود غلامزاده فرد روز دوشنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: پیمانکار جمع‌‎آوری پسماندهای این شهر نیز به دلیل آسیب زدن و تخریب مخزن‌های زباله‏ خیابانی متحمل ۱۴ میلیارد ریال جریمه نقدی شد.
وی بیان کرد: پس از مشاهده موارد متعدد آسیب مخزن های زباله پیگیری این مهم در دستور کار واحد حقوقی سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندربوشهر قرار گرفت وبراساس قرارداد و نظریه کارشناس رسمی دادگستری این جبران خسارت به شهرداری بندر بوشهر به عنوان کارفرما اعلام شد.
غلامزاده فرد ادامه داد: در این ارتباط پس از پیگیری‌‎های لازم پیمانکار متحمل ۱۴میلیارد جریمه نقدی شد که این مبلغ از محل پرداختی‏‌ها از او به صورت قطعی کسر خواهد شد.
وی اظهار داشت: در کنار جمع‌آوری صحیح و اصولی پسماندها، نگهداری از اموال عمومی نیز همواره در اولویت این سازمان به عنوان دستگاه نظارت قرار دارد و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بوشهر با اشاره به نگرانی برخی شهروندان نسبت به جمع‏‌آوری نشدن مناسب پسماندهای شهری عنوان کرد: بنا به یک سری مسائل شهرداری بندر بوشهر پس قطع همکاری با پیمانکار سابق نزدیک به چهارماه بدون پیمانکاربود و باحداقل امکانات فقط مدیریت بحران را سپری کرد.
وی با عذرخواهی از شهروندان اظهار داشت: مشکلات مربوط به جمع‌آوری پسماند بوشهر مربوط به ادوار مدیریتی پسماند در سال‌های قبل است که اکنون انتظار می‌رود با آغاز به کار پیمانکار جدید خدمات شهری، بوشهر به گذشته مطلوب خود در نظافت و پاکیزگی برسد.
غلام‎زاده فرد یادآور شد: بوشهر همواره از لحاظ نظافت و پاکیزگی بویژه از دید مسافران بی شمار نوروزی شهری زبان‌زد خاص و عام بوده که این مهم به عنوان یک موضوع اولویت‎‌دار باید با تلاش دوچندان تداوم داشته باشد.
وی اظهار کرد: در این زمینه برخی از تلاش‌ها نیز متوجه شهروندان فهیم بوشهری است که می‎‌طلبد پسماندها را شب‎‌ها از ساعت ۲۱ درب منزل خود بگذارند.
غلام‏زاده فرد ادامه داد: در برخی موارد مشاهده شده پسماندها بدون بسته‌‎بندی مناسب و ادغام پسماندهای تیز و برنده با دیگر زباله‌ها باعث آسیب دیدگی پاکبانان می‌‎شود که در این شرایط می‏‌طلبد شهروندان نسبت به تفکیک شیشه‌‎های شکسته و سایر اجسام تیز و برنده دقت نظر بیشتری داشته باشند.

 


گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری

۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۰۳
تعداد بازدید : ۱,۵۲۷
کد خبر : ۲,۵۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید