شهرداری بندر بوشهر و اداره آموزش و پرورش استان تفاهم نامه همکاری امضا کردند

شهرداری بندر بوشهر و اداره آموزش و پرورش استان  تفاهم نامه همکاری امضا کردند

شهرداری بندر بوشهر و اداره آموزش و پرورش استان در راستای توسعه خدمات کمی و کیفی برای توان‏یابان و بویژه دانش آموزان مدارس استثنایی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری بوشهر:حسین صالحیان روز چهارشنبه در نشست با نصرالله نوروزی رئیس اداره آموزش و پرورش استان  اظهار داشت: در ساماندهی معابر شهر توجه به تردد توان‎یابان در اولویت اصلی شهرداری بندر بوشهر است و در همین راستا اکنون بخشی از معابر بوشهر از جمله پارک مادر برای تردد توان‏یابان مناسب‎سازی شده است.
وی بیان کرد: اگر شمار توان‏یابان در معابر بوشهر اندک است عمده دلیل آن نبود بستر تردد برای آنان است که این موضوع بسترسازی معابر برای تردد توان‎یابان را بیش از پیش ضرورت بخشیده است.
صالحیان ادامه داد: یکی از کارهای مهم شهرداری در مباحث اجتماعی و فرهنگی است که در این راستا با اهتمام سازمان فرهنگی برنامه‎های مختلف و متنوعی تدارک دیده شده است.
شهردار بندر بوشهر گفت: اجرا برنامه های مناسبتی ویژه شهروندان و بویژه دانش آموزان توان‏یاب نیز در دستور کار شهرداری بندر بوشهر است که در قالب تفاهم نامه مشترک به اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با جدیت و انسجام بیشتری دنبال خواهد شد.
صالحیان ادامه داد: در همین راستا معابرهای اطراف مدارس استثنایی و همچنین شماری از پارک های شهر برای استفاده بیشتر توان‏یابان مناسب سازی خواهد شد تا از این طریق مشارکت اجتماعی توان‏یابان در بوشهر افزایش یابد.
وی اظهار داشت: در موضوع مدارس استثنایی شهرداری بندر بوشهر از اشرافیت لازم به کار آنها برخوردار است و آماده هر گونه همکاری برای تسهیل در تحصیل دانش آموزان توانیاب و همچنین افزایش مشارکت اجتماعی آنها در جامعه است.
صالحیان اظهار کرد: تا پیش از آغاز سال تحصیلی جدید نیز با هماهنگی لازم با معاونت های شهرداری در امور مربوط به دانش آموزان استثنایی تسهیل‌سازی لازم صورت خواهد گرفت. 
مشاور شهردار بندر بوشهر در امور توان‎یابان نیز گفت: با همراهی شورای شهر و شهرداری بندر بوشهر فرصت خوبی برای شنیده شدن صدای توان‏یابان فراهم شده است.
ترانه فرخی افزود: شهردار بندر بوشهر اکنون تعامل بسیار خوبی با جامعه توان‏یان داشته است که این همکاری منجر به پیشبرد امور آنها و بویژه بهسازی برخی از معابر برای تردد آنها شده است.
وی اظهار کرد: علاوه بر مناسب سازی بستر برای تردد، باید بسترسازی ذهنی برای کار توان‏یابان صورت گیرد که این مهم بخوبی از سوی شهرداری بندر بوشهر دنبال می‎شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان نیز گفت: به منظور هم افزایی ظرفیت ها جهت تحقق اهداف شهرداری بندر بوشهر و آموزش و پرورش استثنایی استان وهمچنین نظر به اهمیت تقویت ارتباطات بین دستگاهی برای گسترش کمی و کیفی خدمات موردنیاز توان یابان امضا تفاهمنامه مشترک بین دو دستگاه یاد شده در دستور کار قرار گرفته است.
نصرالله نوروزی افزود: موضوع تفاهم نامه همکاری های مشترک شهرداری بندر بوشهر و اداره آموزش و پرورش استثنایی در قالب طرح 100 مدرسه 100 دبیرخانه با هدف تعمیق توسعه و فرهنگ مشارکت پذیری مدارس در جامعه و نقش آفرینی دانش آموزان استثنایی در امور اجتماعی است.
وی ادامه داد: تحقق نظام مدرسه محوری و فعالیت های آموزشی اجتماعی و همکاری از ظرفیت های طرفین با هدف ارتقا کمی و کیفی خدمات است.

 


گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری

۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ۲۲:۲۷
تعداد بازدید : ۱,۱۶۷
کد خبر : ۲,۵۷۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید