حضور شهردار بندر بوشهر در نخستین همایش بین المللی شهر هوشمند در شیراز

حضور شهردار بندر بوشهر در نخستین همایش بین المللی شهر هوشمند در شیراز
سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر در نخستین همایش بین المللی شهر هوشمند که در شیراز برگزار شد به عنوان سخنران این همایش حضور داشتند.
 
شهر هوشمند به شهری گفته می شود که از انواع مختلف سنسورهای الکترونیکی برای جمع آوری اطلاعات و تحلیل آنها استفاده می کند که این اطلاعات می تواند کمک شایانی برای مدیریت دارایی ها و منابع شهری کارآمد محسوب شود . این پروسه شامل اطلاعات جمع آوری شده از شهروندان و دستگاه ها و منابع شهری است که پردازش و تجزیه و تحلیل می شود تا به نظارت و مدیریت ترافیک و حمل و نقل، سیستم، نیروگاه ، آب، تأمین شبکه ها، زباله، مدیریت، قانون اجرای سیستم های اطلاعاتی و مدارس و کتابخانه ها و بیمارستان ها و دیگر خدمات اجتماعی کمک کند. 
به گزارش واحد خبر و رسانه  مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر در نخستین همایش بین المللی شهر هوشمند که در شیراز برگزار شد  به عنوان سخنران این همایش حضور داشتند. 
شهردار بندر بوشهر با اشاره به اینکه امروزه استفاده موثر و بهینه از منابع در دسترس از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که تکنولوژی شهر هوشمند این بستر را فراهم می کند، تصریح کرد: بهینه سازی بهره وری از خدمات و کاربری های شهری و اتصال آن به شهروندان تکنولوژی و شهر هوشمند اجازه می دهد تا مقامات یک شهر با جامعه و زیرساخت های شهری و نظارت بر آنچه اتفاق می افتد و آنچه در حال تحول است ، تعامل مستقیم پیدا کنند . 
امیری در این همایش یادآور شد : استفاده روزافزون از علم و فناوری و ارتباطات سبب ایجاد تاثیرات مثبت در جهت توسعه شهری و استفاده بهینه از منابع می گردد. وی در ادامه برخی از مزایای شهر هوشمند را اینگونه عنوان نمود: 

 مدیریت مصرف انرژی : سیستم های هوشمند انرژی میزان مصرف انرژی را زیر نظر قرار داده و آن را با بازدهی بیشتری مدیریت و حفظ می کنند. 

رشد اقتصادی : با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر ، مدیریت ذخائر آب و داشتن یک سیستم مدیریت پسماند شهرها ، می توان میزان آلودگی را کاهش داده و انرژی کمتری مصرف کرد.
جابجایی هوشمند: پیاده روی، دوچرخه سواری، تاکسی های اینترنتی و دیگر روش های جابجایی ترکیبی بعضی از راه حل هایی است که می تواند تا حدودی مشکل ترافیک و حمل و نقل را حل کند و تاثیر خوبی بر روی محیط زیست داشته باشد. 

سرویس های عمومی هوشمند: با برقراری ارتباط میان شهروندان و مقامات شهری، شهرها می توانند به مکان هایی امن تر و پاکیزه تر تبدیل شوند و استانداردهای کلی شهر بالا رود. مثلا اگر شهروندان این امکان را داشته باشند که مشکلات جمع آوری زباله یا دیگر مشکلات زیرساختی را گزارش دهند، مقامات مسئول سریع تر می توانند دست به کار شوند و مشکلات را حل نمایند.

بهداشت و سلامت هوشمند: روش های هوشمند تر برای فراهم کردن سرویس های درمان می تواند هزینه ها را کاهش دهد و بین فعالان صنعت بهداشت و درمان ارتباط موثری برقرار کند و اطلاعات ضروری بیماران فراهم شود . برای مثال وقتی پرستاران و پزشکان به اطلاعات بیماران دسترسی داشته باشند می توانند به شکل های جدیدی با یکدیگر همکاری کنند تا به بهترین نحو از بیماران مراقبت شود . 

شهردار بندر بوشهر در پایان ابراز امیدواری کرد : برگزاری این همایش سرآغاز فصلی نو در عرصه معماری ، شهرسازی ، عمران ، مدیریت و ... بوده و ضمن استمرار ، تقویت و تعمق رابطه دانشگاه با ارگان های شهری به اهداف مورد نظر در راستای توسعه علمی که زیربنای توسعه همه جانبه کشور است ، نائل آییم .

همایش
۲۳ آبان ۱۳۹۸ ۲۲:۴۹
تعداد بازدید : ۱,۴۵۵
کد خبر : ۱,۶۰۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید