در آیینی با حضور رئیس شورای اسلامی شهر ٬ شهردار بندر بوشهر و سایر مسئولین مربوطه طرح تفکیک پسماندهای خانگی از مبدا در بندر بوشهر آغاز بکار کرد

در آیینی با حضور رئیس شورای اسلامی شهر ٬ شهردار بندر بوشهر و سایر مسئولین مربوطه طرح تفکیک پسماندهای خانگی از مبدا در بندر بوشهر آغاز بکار کرد


به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر حسین صالحیان شهردار بندر بوشهر در این آیین با اشاره به اینکه بعد از وقفه ای که در طرح تفکیک پسماندهای خانگی در بندر بوشهر به وجود آمده بود این طرح مجدداً با جذب پیمانکار مربوطه از سر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح کاهش تولید پسماند و تفکیک از مبدا پسماند می باشد موضوع طرح تفکیک از مبداء را در ابعاد مختلف حائز اهمیت دانسته و تاثیرات آن را در محیط زیست و زندگی شهرنشینی و حتی مبحث ترافیکی و پاکیزگی هوا بسیار موثر و ارزشمند خواندند .

ایشان در ادامه ضمن تجلیل از خدمات پاکبانان زحمتکش و همچنین قدردانی از مشارکت شهروندان در حفظ و نگهداری محیط شهری خود ابراز امیدواری نمودند شهروندان نیز با همراهی با این طرح ضمن پاسداشت زحمات پاکبانان عزیز که شبانه روز در تلاش هستند محیط شهری را نشیمنگاهی دلنشین برای همشهریان خود فراهم سازند در همراهی و  مشارکت در این طرح شهر خود را خانه خود دانسته و الفبای پاکیزگی شهری را به بهترین شکل ممکن اجرا نمایند.

بدیهی است این امر مهم زیست محیطی یکی از موثرترین و مهمترین حلقه‌های مدیریت پسماندها است که اجرای موفقیت آن مستلزم مشارکت دادن آگاهانه شهروندان و ارتقاء فرهنگ شهروندی می باشد. سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر با همت و تلاش های بی وقفه برای اجرای این طرح از سال ۱۳۹۰ تا کنون با ساز و کارهای لازم و آیین‌نامه‌های اجرایی در حال اجرا می باشد. شهروندان می توانند به چند روش متفاوت پسماندهای خشک قابل بازیافت خود را تحویل و در ازای آن مواد اهدایی و آموزشی از جمله کتاب های آموزشی پسماند، سی دی های آموزشی بازیافت، کیسه های پارچه ای، کارتن پلاست های مخصوص بازیافت، پازل و بازی های بازیافت هم در غرفه ها جهت مشارکت دادن بیشتر شهروندان به آنها اهدا میشود دریافت نمایند. لذادر طرح تفکیک پسماند ها از مبداء  نیروی انسانی و ماشین آلات به گونه ایی سازماندهی شده‌اند که شهروندان بتوانند با ساده‌ترین روش و حداقل امکانات در اجرای طرح مشارکت کنند که در حال حاضر هشت غرفه جمع آوری بازیافت در سطح شهر و ۱۰ خودروی ویژه جمع آوری بازیافت با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مستمر و دائمی فعالیت دارد. 

غلامزاده فرد رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر نیز با اشاره به اینکه این طرح ابتدا با آموزش چهره به چهره شهروندی همراه بوده  تا قبل از شیوع ویروس کرونا و در حال حاضر رنگ بوی مجازی به خود گرفته است.
مسعود غلامزاده فرد افزود: هدف اصلی از اجرای طرح تفکیک از مبدا پسماندها، ارتقاء سطح آگاهی عمومی در ارتباط با کاهش تولید زباله، جلب مشارکت شهروندان در دفع بهداشتی زباله، اطلاع رسانی از فواید بازیافت و بازگشت مواد قابل استفاده به چرخه تولید و همچنین آموزش و تشویق عموم به تفکیک پسماندهای خشک و تر است.

غلامزاده فرد اضافه کرد: ضرورت حفاظت از محیط زیست و امکان بازگشت برخی از پسماندها به چرخه تولید، سبب شد تا طرح
 تفکیک پسماند از مبدا، از ابتدای سال جاری و بار دیگر به عنوان یک اولویت در سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر مورد توجه قرار گیرد.



گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویریگزارش تصویری
۲۶ فروردین ۱۴۰۰ ۲۳:۳۴
تعداد بازدید : ۱,۵۹۰
کد خبر : ۲,۵۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید