افتتاح و عملیات اجرایی 40 پروژه شهرداری بندر بوشهر به مناسبت دهه مبارک فجر آغاز شد

افتتاح و عملیات اجرایی 40 پروژه شهرداری بندر بوشهر به مناسبت دهه مبارک فجر آغاز شد
 
همزمان با نهمین روز از دهه فجر افتتاح و عملیات اجرایی 40 پروژه شهرداری بندر بوشهر با بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار روز پنجشنبه در آیینی با حضور شماری از اعضای شورای  اسلامی شهر بوشهر ، شهردار بندر بوشهر و مدیر نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.
 
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، شهردار بندر  بوشهر در این آیین گفت: از جمله پروژه‎های یاد شده می‌توان به آغاز عملیات اجرایی قطعه  نخست گذر سرتل به نیروگاه با 373 میلیارد ریال اعتبار، اجرا کانال دفع آب‎های سطحی حاشیه بلوار نیروگاه اتمی حدفاصل تنگک‌های دوم و سوم با 30 میلیارد ریال اعتبار، پروژه تکمیل کانال دفع‌ آب‌های سطحی گذر رایانی به خیابان ریشهر با 6.5 میلیارد ریال اعتبار و پروژه تعمیر و بهسازی مقطعی کانیو، کانال، سنگ جدول و موزاییک معابر منطقه دو شهر بوشهر با 10 میلیارد ریال اشاره کرد.
وی بیان کرد: عملیات اجرایی پروژه تکمیل محوطه‌سازی محدوده چرخ و فلک در پارک شغاب 11 میلیارد ریال اعتبار، اجرا فضای سبز حاشیه‌ای ورودی شهر 25 میلیارد ریال اعتبار و تکمیل فضای سبز حاشیه‎ای بلوار شهید قرنی با 10 میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.
شهردار بندر بوشهر گفت: پروژه گذر سرتل به تنگک در مجموع سه کیلومتر است که عملیات اجرایی فاز نخست آن از قطعه دوم با 830 میلیارد ریال اجرایی شده و اکنون بالای 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی شده کل این پروژه ظرف سال آینده به بهره‏برداری برسد.
حیدری با اشاره به اهمیت پروژه یاد شده برای باز کردن گره ترافیکی محلات جنوبی ادامه داد: در این مسیر عملیات اجرایی پارک ملت نیز آغاز خواهد که این پارک یک چاکوتاه دوم (پارک جنگلی محدوده چاکوتاه) برای بوشهری‎ها است.
وی عنوان کرد: عمده پروژه‎های شهرداری بندر بوشهر معارض‎، جابجایی تیرهای برق و لوله‎های آب دارد که رفع این موانع در دست اقدام است.
حیدری ادامه داد: حجم اعتباری پروژه‌‎های افتتاحی نیز بیش از 250 میلیلیارد ریال است که از جمله آنها می توان به پروژه‌های زیرسازی و آسفالت کوچه‌های منطقه یک و دو به ارزش 140 میلیارد ریال اعتبار، تراش و روکش خیابان حافظ با 21 میلیارد ریال اعتبار، تهیه و نصب تابلوهای تقاطع غیرهمسطح شهدا با9.6 میلیارد ریال اعتبار و بهسازی بازار قدیم واقع در بافت قدیم شهر با 32.5 میلیارد ریال اعتبار اشاره کرد.
وی گفت: اصلاح و کف سازی حدفاصل پارک باسیدون تا شورای اسلامی شهر با  9 میلیارد ریال اعتبار، اجرای درپوش کانال خیابان ریشهر با 2.7 میلیارد ریال اعتبار، تکمیل کانال و اجرا دال بتن مسلح روی کانال انتهای کوچه مهر 64 با پنج میلیارد ریال اعتبار از دیگر پروژه‌های افتتاحی شهرداری بندر بوشهر در دهه فجر است.
شهردار بندر بوشهر ادامه داد: پروژه چرخ و فلک نیز محوطه سازی، اقدام‎های ضدصاعقه و برق آن در حال انجام است که تا پایان امسال مورد بهره‎برداری قرار می‎گیرد.
وی اظهار کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید سردار سلیمانی با 830 میلیارد ریال اعتبار یکی از پروژه‎های اولویت‎دار شهرداری بندر بوشهر است که سال‎‌های سال به تعویق افتاده که از مهرماه روند احداث آن شتاب گرفته و تا مهر سال آینده مورد بهره‏برداری قرار می‎‌گیرد.
حیدری ادامه داد: جابجایی تیرهای برق فشار برق نیز در حال حل شدن است و از لحاظ اعتباری نیز کمبودی برای آن وجود ندارد.
شهردار بندر بوشهر تاکید کرد: افتتاح پروژه‎ها باید به نحوی باشد که شهروندان هر سه ماه یکبار شاهد افتتاح پروژه‎‌های شهری و تلاش‎های فرزندان خود در مجموعه شهرداری باشند و افتتاح پرژه معطل دهه فجر نباشد.
حیدری افزود: مردم از دولت و مدیران انقلابی توقع خدمت دارند تا هر چه زودتر گره از خدمات مدنظر آنها باز شود و با اجرا پروژه‎ها با تلاش میدانی دشمنان را مایوس و ناامید کنیم.
وی در ارتباط با وضعیت تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر نیز اظهار کرد: از بدو ورودم به شهرداری ردیف اعتباری برای این تیم تعریف نشده بود و چالش‎های برای شاهین ایجاد شده بود.
حیدری افزود: شاهین باید به عنوان یک شرکت ثبت می‎شد که این مهم محقق نشده بود و به دنبال این معضل ردیف اعتباری نیز برای آن پیش بینی نشده بود.
وی یادآور شد: اعتباری که سال‎‌های قبل به شاهین پرداخت شده بود از محل‎هایی بود  که باید برای همه تیم‎های ورزشی و فعالیت‎های اجتماعی در نظر گرفته می‌شد.
حیدری ادامه داد: با این حال با هدف رفع مشکلات شاهین صبح امروز نشستی با حامی مالی تیم برگزار شد که کننده کار و برخوردار از بضاعت بالایی است.
وی افزود: امید است در فرایند مزایده نیز آنهایی که از توان و اهلیت لازم برخوردار هستند تیم را تحویل گرفته و بتواند با کمک پیشکسوتان تیم را به جایگاه واقعی خود برساند.

 

گزارش تصویری
گزارش تصویری

۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۰۲
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر |
تعداد بازدید : ۴۹۹
کد خبر : ۲,۸۳۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید