نشست بانوان کارآفرین در راستای مشاغل خانگی، با حضور شهردار بندر بوشهر

نشست بانوان کارآفرین در راستای مشاغل خانگی، با حضور شهردار بندر بوشهر
 
امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می شوند، چرا که مشاغل خانگی فرصتی برای رفع معضل بیکاری و ایجاد شغل های جدید بر اساس خلاقیت، استعدادها و کارآفرینی جوانان است.
کسب و کارهای خانگی ضمن تحول در معیشت خانوار ها می تواند در رشد و توسعه اقتصادی نیز تاثیر گذار باشد و در زمینه توسعه اجتماعی سبب تغییرات قابل توجهی شود، بر اساس مطالعات انجام شده، گسترش اشتغال پایدار با ایجاد مشاغل خانگی، یکی از راه‌های رونق اقتصادی است و مشاغل خرد و خانگی بستر مناسبی برای اشتغال زایی اعضای خانواده به شمار می‌آید. انجام کسب و کارهای خرد و کوچک خانگی با کمترین هزینه و مواد اولیه در کنار خانواده، ضمن ایجاد اشتغال پایدار و درآمد زایی برای خانواده، در رشد و پویایی اقتصاد و فعالیت های اجتماعی نیز موثر می باشد.

به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، در آغاز این نشست مهندس حسین حیدری شهردار بندر بوشهر، در سخنانی، نقش و جایگاه بانوان کارآفرین را در چرخه اقتصادی کشور سازنده و مهم ارزیابی نموده، و حمایت خود را از احداث بازارچه های مشاغل خانگی در راستای اقتصاد مقاومتی، با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت آیت  الله العظمی امام خامنه ای مدظله العالی و همچنین اجرای طرح نشاط اجتماعی و حمایت از بازار فروش محصولات تولیدی زنان کارآفرین اعلام نمودند.                   
 شهردار بندر بوشهر  از راه اندازی بازارچه مشاغل خانگی بندر بوشهر، روبروی پلیس راه قدیم در آینده نزدیک خبر داد، و افزودند: افتتاح دائمی بازارچه مشاغل خانگی و هنرهای دستی بانوان بوشهری در زمینه صنایع دستی، مواد غذایی،  پوشاک و زیورآلات با برندهای معتبر می تواند به شناساندن بندر بوشهر در عرصه های بازارهای داخلی و خارجی کمک شایانی نماید. وی اهداف برپایی این بازارچه ها را حمایت از تولیدات داخلی برای توانمند سازی بانوان کارآفرین و حمایت از مشاغل خانگی و دست سازهای بانوان هنرمند دانست. 
اظهار نمودند: راه اندازی این بازارچه ها به شناسایی ظرفیت‌های کسب و کارهای خانگی در بین بانوان و تشویق آنان برای حضور فعال در فعالیت های اقتصادی کمک موثری می کند.
 حیدری در ادامه افزودند: در این برهه حساس از زمان که سایه شوم ویروس منحوس کرونا کسب و کار عده ای را به تعطیلی کشانده است،و تحریم‌های اقتصادی ضربه‌هایی را به اقتصاد خانواده ها وارد ساخته است، این مهم می‌تواند محرکی مطلوب برای اقتصاد خانواده و افزایش نشاط اجتماعی محسوب گردد. وی با اشاره به این که: معیشت زنان سرپرست خانوار تحت تاثیر بحران ناشی از شیوع کرونا قرار گرفته است، افزودند: مدیریت شهری با هدف توانمندسازی بانوان و فراهم کردن فضای اشتغال‌زایی در محیطی امن و سالم، اقدام به برپایی بازارچه های خود اشتغالی می نماید. 
شهردار بندر بوشهر، در خصوص بهبود فضای کسب و کار اظهار داشتند: ایجاد زیرساخت های توسعه اقتصاد شهری که متشکل از توانمند سازی کسب و کارهای خرد و حمایت از بنگاه‌های تولیدی متکی بر توان فنی بومی باشد یکی از مولفه‌های مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است که تنها نسخه برون رفت از وضعیت پیچیده اقتصاد کشور در سایه تحریم های ظالمانه و شیطانی است. ایشان در ادامه ابراز نمودند: در همین راستا رویکرد مدیریت شهری حمایت از مشاغل خرد و کسب و کارهای تولید محور و توسعه پایدار مشاغل خانگی است. 
حیدری افزود: بر مبنای این راهبرد و در راستای خودکفایی اقتصادی و بهبود معیشت شهروندان بوشهری، قصد داریم انشاءالله فضاهایی دائمی را جهت فروش محصولات تولیدی در اختیار بانوان سرپرست خانوار کارآفرین و دارای کسب و کار خرد و خانگی، پس از طی فرآیندهای قانونی قرار دهیم.
 ایشان بیان نمودند: راه اندازی این بازارچه ها  در نقاط مختلف شهر در راستای توسعه متوازن و خدمت‌رسانی به مردم می‌تواند، نقش مهمی در توانمندسازی اقتصادی محله محور در شهر داشته باشد. 
وی عنوان نمودند: این شهرداری بسته‌های سرمایه‌گذاری زیادی با توجیهات فنی مالی و اجتماعی در دست اجرا دارد و ما مشتاقانه دست سرمایه گذاران را برای اجرایی کردن این طرح های مولد و اشتغال زا در بوشهر می فشاریم. خاطر نشان می سازد قبل از بیانات آقای شهردار ۳ نفر از بانوان کارآفرین به نمایندگی از بانوان حاضر در جلسه، درخواست هایی راازشهرداربندربوشهر، مطرح نمودند که آقای مهندس حیدری با صحه صدر به تقاضای آنان پاسخ فرمودند.


گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۲۱:۱۱
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر |
تعداد بازدید : ۳۸۸
کد خبر : ۲,۸۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید