<div><span>مدیر حمل و نقل و ترافیک شهرداری بندر بوشهر اظهار داشت: مطابق ماده 141 آیین نامه راهور، «درگذرگاه پیادهای که چراغ راهنمایی و رانندگی وجود نداشته باشد، حق تقدم عبور با عابرین پیاده است.</span></div> <div><span>ترافیک یا آمد و شد، کاری جمعی است و ما در وقت رانندگی یا عبور و مرور پیاده در خیابانها و معابر تنها نیستیم و به دلیل قانون و اخلاق، مجاز نیستیم، به هر شکل که میخواهیم، حرکت و رفتار کنیم، چرا که نتیجه اعمالمان بر دیگران نیز تاثیرگذار می باشد.</span></div> <div><span>به بیان دیگر، تک تک افرادی که در معابر حرکت میکنند، با یکدیگر در تعامل بوده و به همین دلیل، از مهمترین و در عین حال پرخطرترین تعاملات، رابطه راننده و عابر است.</span></div> <div><span>مطابق ماده 141 آیین نامه راهور، «درگذرگاه پیادهای که چراغ راهنمایی و رانندگی وجود نداشته باشد، حق تقدم عبور با پیادگان است». </span></div> <div><span>لذا ما وظیفه داریم به عنوان راننده، زمانی که عابری وارد سواره رو میشود، در پشت خط ایست، توقف نموده و اجازه عبور، به عابرین از عرض راه را بدهیم که عابر از عرض راه بگذرد و ایستادن یکایک ما پشت خط کشی، احترام به حقوق شهروندی است.</span></div> <div><span>مگر نه اینکه ما ایرانی ها عادت داریم، در زمان ورود به اماکن مختلف به احترام یکدیگر بایستیم، پس باید با در نظر داشتن این فرهنگ پسندیده، در معابر شهرمان به احترام زندگی پشت خط عابر پیاده بایستیم.</span></div> <div><span>با توجه به مطالب فوق آشکار است در عبور و مرور شهروندان تعامل مهمی برقرار می باشد که اگر راننده به احترام عابران پشت خط بایستد و در عین حال عابران به احترام رانندگان تنها از محل های مشخص شده بگذرند، خیابان هایی قانونمند و ترافیکی روان خواهیم داشت که باید در نظر داشت این احترام امری دو طرفه است.</span></div>