جلسه شورای شهر بوشهر با دامپزشکی در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کمپ سگهای بلاصاحب

جلسه شورای شهر بوشهر با دامپزشکی در خصوص ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کمپ سگهای بلاصاحب
 
 
نشست رئیس شورای شهر بوشهر و رئیس کمیسیون‌بهداشت و سلامت شورا با مدیرکل و معاونان دامپزشکی در خصوص نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کمپ سگهای بلاصاحب بوشهر برگزار شد.
 
 
پورکبگانی رئیس شورای شهر  : با همکاری دستگاههای مرتبط و بخصوص دامپزشکی به دنبال ساماندهی هرچه بهتر کمپ سگهای بلاصاحب هستیم.
 
 جعفر پورکبگانی رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر ضمن تبریک 14 مهرماه روز دامپزشکی به فعالان عرصه اظهار داشت: به خدمات و وظایف دامپزشکی که تاثیر مستقیمی درتامین سلامت سفره غذایی مردم دارد نگاه ویژه ای داریم و در واقع یکی از اهداف شورای اسلامی شهر بوشهر هم افزایی با تمامی دستگاههای اجرایی در جهت خدمت رسانی به مردم است.
رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در ادامه عنوان کرد : در بحث ساماندهی و مسائل بهداشتی و درمانی کمپ نگهداری سگهای بلاصاحب نیازمند همکاری اداره کل دامپزشکی استان بوشهر هستیم و همانطور که قبلا نیز این همکاری انجام شده قصد داریم با همکاری دستگاههای مرتبط و بخصوص دامپزشکی بتوانیم با همکاری پیمانکار مربوطه و پلاک گذاری سگها ساماندهی بهترو ارتقاء سطح کیفی و بهداشتی در این زمینه به وجود آید.
➖خانم هلال بحر رییس کمیسیون سلامت و بهداشت شورا نیز اظهار داشت سگهای بلاصاحب آرامش ، امنیت و سلامت شهروندان را دچار مشکل کردند و شهروندان از این وضعیت ناراضی هستند و درخواست کنترل و ساماندهی این سگها دارند که این موضوع در جلسات کمیسیون بهداشت شورا مطرح شده است 
وی افزود انتظارداریم اداره دامپزشکی با توجه به  جایگاه تعریف شده در دستورالعمل وعضویت در کارگروه شهرستان نهایت همکاری با شهرداری در زمینه ساماندهی سگهای بلاصاحب داشته باشد .
معاون سلامت دامپزشکی استان بوشهر : طی سالیان گذشته در کمپ سگهای بلاصاحب خدماتی از جمله واکسیناسیون هاری ، سمپاشی وهمچنین برخی از امور درمانی انجام شده است.
دکتر سیمرونی در ادامه این نشست مطرح کرد: طی سالیان گذشته در بحث خدمات رسانی به کمپ سگهای بلاصاحب فعالیت لازم از جمله واکسیناسیون هاری ، سمپاشی وهمچنین برخی از امور درمانی انجام شده است و هم اکنون نیز آمادگی همکاری با شورای اسلامی شهر بوشهر را در این خصوص در دستور کار داریم.
دکتر سیمرونی تاکید کرد : در بحث عقیم سازی و موارد دیگر نیز با همکاری و هماهنگی با بخش خصوصی ارائه خدمات خواهیم داشت و در این زمینه اگر آماری حتی نسبی از سگهای بلاصاحب داشته باشیم می توانیم برنامه ریزی بهتری داشته باشیم.
 
مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر :  اقدامات بهداشتی و درمانی به صورت فاز به فاز در کمپ اجرا شود و ضرورت دارد یک نفر کاردان دامپزشک در محل کمپ فعالیت داشته باشد
دکتر مرتضی بحرانی مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر، ضمن اعلام آمادگی همکاری دامپزشکی با شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار داشت: طبق روال قبل اقدامات رایگان همچون واکسیناسیون هاری و سمپاشی کمپ در دستور کار داریم و عقیم سازی در جمعیت سگهای نر نیز به صورت فاز به فاز می تواند اجرا شود و ضرورت دارد یک نفر کاردان دامپزشک در محل کمپ فعالیت داشته باشد.
دکتر بحرانی در بخشی دیگر از صحبتهای خود در این جلسه اذعان داشت : با توجه به تغییر مثبت ساختاری که در سالیان گذشته در بازار ماهی فروشان رخ داد اما باز هم نیاز هست به دنبال تغییراتی در این خصوص باشیم تا بتوانیم با رعایت هرچه بهتر زنجیره سرد در عرضه با کیفیت تر محصولات آبزی گامهای بلندتری برداریم و همچنین از ظرفیت های و پتاسیل شورای شهر نیز در نظارت بهداشتی اماکن عرضه فرآورده های خام دامی استفاده کنیم.

6
3
9

۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۸:۰۰
تعداد بازدید : ۶۵۵
کد خبر : ۲,۶۷۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید