نشست خبری شهردار بندر بوشهر با اصحاب رسانه به مناسبت چهاردهمین سال نکوداشت روز بوشهر

نشست خبری شهردار بندر بوشهر با اصحاب رسانه به مناسبت چهاردهمین سال نکوداشت روز بوشهر
 
 
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، نشست خبری حسین حیدری شهردار بندر بوشهر با اصحاب رسانه به مناسبت《هجدهم اسفند ماه چهاردهمین، سال نکوداشت روز بوشهر》 در سالن همایش های شهرداری بندر بوشهر برگزار گردید.
در این نشست صمیمی، مهندس حیدری ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به مدعوین ونیز تبریک مبعث پیامبرعظیم الشأن اسلام حضرت محمدمصطفی(ص)ونیزاعیادبزرگ شعبانیه،خبرنگاران را پیش قراولان عرصه قلم و رسانه توصیف نموده که می‌توانند با انعکاس درست و دقیق رویدادها و تحولات اجتماعی جامعه، به عنوان سفیران فرهنگی مردم و اجتماع در راستای تنویر افکار عمومی و اصلاح و پیشرفت جامعه گام های بلند و موثری بردارند.
وی افزودند: خبرنگاران باید ضمن بی‌طرفی بابرخورداری از اخلاق و حرفه ی خبرنگاری مسائل را به طور دقیق و موشکافانه، ضابطه‌مند و هدفمند برای اصلاح و پیشرفت جامعه بررسی و پیگیری کنند، تا آرامش در همه سطوح برقرار گردد.
شهردار بندر بوشهر رویکرد اصلی بودجه سال۱ ۱۴۰ شهرداری را اتمام پروژه‌های نیمه تمام، خصوصاً پروژه های شاخص و زیرساختی، توسعه متوازن و توجه به محلات کم برخوردار دانسته و اظهار داشتند:  بودجه سال۱ ۱۴۰ شهرداری بندر بوشهر بالغ بر هزار میلیارد تومان پیش بینی گردیده است که به احتمال زیاداین روندبااضافه شدن اوراق بهادار دارازسوی شورای اسلامی محترم شهربوشهرقابل افزایش خواهدبود.
شهردار بندر بوشهر با ابراز این که بودجه مزبور عملیاتی تعریف شده و به صورت سرفصل میباشد و اثربخشی پروژه ها نیز در آن اعمال گردیده است خاطرنشان کردند: این بودجه بر حول دو محور منابع داخلی شهرداری و ارزش افزوده پیش بینی گردیده است. ایشان بخش عمده بودجه ۱۴۰۱ را با رویکرد عمرانی عنوان نموده و اظهار داشتند مابقی این رقم نیز مربوط به سازمان های تابعه شهرداری و پرداخت دیون های دیگر می باشد.
وی با بیان اینکه مزایده تیم شاهین شهرداری بوشهر به زودی برگزار میگردد ابراز داشتند: هدف‌مان این است که این تیم پرطرفدار و با پیشینه به مدیریت افراد حرفه ای و اهل فن و تکنیک فوتبال اداره شود تا در آینده شاهد صعود و پیشرفت و درخشندگی این تیم در لیگ های برتر کشور باشیم.
شهردار بندر بوشهر تعامل استانداری و فرمانداری برای پرداخت اعتبارات استانی به شهرداری را عالی ارزیابی کرده و از بافت فرهنگی، تاریخی و ساحل زیبای بوشهر، به عنوان کانون‌های درآمدزایی پایدار نام بردند، که می‌تواند اثربخشی ویژه‌ای در نمودار درآمدی شهرداری داشته باشد. حیدری تحقق درآمدهای عمومی شهرداری راازطریق مشارکت عمومی شهروندان در 
 پرداخت عوارض های نوسازی وساخت وساز مهم توصیف نموده وباتاکید بردوسویه بودن این ارتباط ،اظهارداشتندقطعا"این همسویی ومشارکت می توانددرپیشرفت وتوسعه زیربنایی شهرتاثیرشگرف وچشمگیری داشته باشد.ایشان ازدیگربرنامه های  مدیریت شهری راساماندهی کمپ سگ های بلاصاحب ،ساماندهی دوربین های پایش تصویری سطح شهروهمچنین برنامه ریزی درخصوص احداث مکان هایی دائمی برای کمپینگ مسافران نوروزی ونیزضابطه مندنمودن حفاری های سطح شهرازطرق دستگاه های حفار،بهسازی وترمیم راستگردورودی بلوارامام علی(ع)وپروژه های فرسوده وقدیمی سطح شهر،پیگیری وساماندهی نوارساحلی۶۰متری آزاد شده ازسطح دریا،عنوان نموده و پروژه های اولویت دار شاخص در سال ۱۴۰۱ را به شرح ذیل برشمردند:
۱- آسفالت کوچه ها و معابر شهری خاکی
۲- توجه به بافت فرهنگی، تاریخی بندربوشهر
۳- ادامه و تکمیل تقاطع غیر همسطح سردار سلیمانی
۴-احداث پارکینگ طبقاتی در خیابان امام خمینی(ره)
۵- بازگشایی معابر در مسیر گذر
۶- بهسازی واحیاء بازارچه میوه و تره بار
۷- تکمیل پروژه گذر سرتل به نیروگاه اتمی
۸- تکمیل و راه اندازی چرخ و فلک واقع در ساحل شغاب
۹- توسعه مبلمان و فضای سبزشهری
۱۰- خریداری ماشین آلات لجستیک
۱۱- نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری
۱۲-اجرای سامانه شفافیت پروژه هاوحقوق ودستمزدکارکنان شهرداری
۱۳-اجرای طرح طبقه بندی مشاغل کارگران خدماتی شهر داری، در ادامه اقای مسعود غلامزاده فرد دبیر چهاردهمین سال نکوداشت روز بوشهر، ضمن تشریح آخرین اقدامات دبیرخانه روزبوشهر  در خصوص برپایی،، برنامه های هفته نکوداشت روز بوشهر و برگزاری باشکوه این روز،سخنان مبسوطی ایرادفرمودند.
در پایان خبرنگاران حاضر در جلسه، سوالاتی از شهردار بندر بوشهر مطرح نمودندکه جناب مهندس حیدری با سعه صدر به سوالات مطروحه پاسخ فرمودند. اهم این سؤالات به شرح ذیل می باشد:
۱- چگونگی روند انتخاب چهره های‌ ماندگار و شهروند افتخاری به مناسبت روز بوشهر
۲- اضافه شدن پیوست رسانه‌ای به پروژه‌های سطح شهر
۳- تشکیل سازمان سرمایه گذاری شهرداری
۴- نارضایتی شهروندان از برپایی خود چادری های مسافران در ساحل بوشهر
۵- راه اندازی سامانه شفافیت و اعتماد عمومی شهرداری بندر بوشهر
۶- تعامل بیشتر روابط عمومی شهرداری با اصحاب رسانه
۷- استفاده از مولفه های بومی، فرهنگی و تاریخی در پروژه ها
۸- آخرین جزئیات از مالکیت شهرداری بر مجتمع فرهنگی نهم دی
۹- کمرنگ بودن پیوست های فرهنگی در ساختار پروژه ها با توجه به پایتخت قرآنی بودن بوشهر در سال آتی
۱۰-  احداث نمادهای مقاومت در شهر بوشهر، با توجه به دوقرن ایستادگی و مقاومت  بوشهری ها در مقابل استعمار
۱۱- احداث کانالهای دفع آبهای سطحی در برخی نقاط بحران خیزو آبگیر  سطح شهر
۱۲- ساماندهی مکان های توریستی و گردشگری
۱۳-راه اندازی کارخانه آسفالت شهرداری
۱۴-چگونگی روند افزایشی کارکنان شهرداری پس از اتمام دوره شهردار.خاطرنشان می گردد،درخاتمه این نشست خبری ازپوسترهفته نکوداشت روزبوشهرباحضورخبرنگاران توسط شهرداربندربوشهررونمایی شد.
 

 

گزارش تصویری

گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری

۱۰ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۲۸
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر |
تعداد بازدید : ۴۹۶
کد خبر : ۲,۸۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید