به‌مناسبت فرارسیدن روز قرآنی بوشهر آرامگاه معتقد اهرمی عطرافشانی و غبارروبی شد

به‌مناسبت فرارسیدن روز قرآنی بوشهر آرامگاه معتقد اهرمی عطرافشانی و غبارروبی شد
 
به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، 16 اسفندماه مصادف با درگذشت آیت‌الله معتقد اهرمی، در تقویم استان بوشهر به‌عنوان روز قرآنی این بندر کهن شناخته می‌شود و همین مساله سبب شده تا هرساله در تاریخ یادشده، برخی از مسوولان شهری همراه با خانواده این عالم بزرگ و مردم محله ریشهر، با حضور در آرامگاه ایشان به این شخصیت برجسته و دانشمند بوشهری ادای احترام کنند. امسال اما این مراسم رنگ و بوی دیگری داشت زیرا بندر بوشهر در سال جاری به‌عنوان پایتخت قرآنی کشور انتخاب شده است. بر همین اساس، آئین عطرافشانی آرامگاه مطهر این عالم برجسته در پنجمین روز از هفته نکوداشت بوشهر (16 اسفند - روز قرآنی بوشهر) با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندر بوشهر، مشاور شهردار، معاون فرهنگی و معاون قرآنی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد استان، خانواده محترم آیت‌الله معتقد اهرمی و جمعی از اهالی محله ریشهر انجام شد.
در این آئین، مسعود غلامزاده‌فرد دبیر ستاد نکوداشت روز بوشهر ضمن عرض خیرمقدم به حضار، آیت‌الله معتقد اهرمی را شخصیتی مهم در تاریخ اسلام خواند و افزود: این عالم برجسته با کتابت قرآن رمزنگاری شده، در تاریخ این مرز و بوم به شخصیتی ماندگار تبدیل شده و ثبت روز قرآنی بوشهر مصادف با درگذشت ایشان، اهمیت آثار آیت‌الله معتقد اهرمی را بیش از پیش نمایان می‌کند.
گفتنی است در پایان این مراسم، حاضران با حضور در آرامگاه این دانشمند برجسته بوشهری، ضمن قرائت فاتحه به ایشان ادای احترام کردند.

 


گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری
گزارش تصویری

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۱۹:۱۴
مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر |
تعداد بازدید : ۳۰۸
کد خبر : ۲,۸۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید