​نشست رسانه ای شهردار بندر بوشهر به مناسبت هفته نکوهداشت روز بوشهر

​نشست رسانه ای شهردار بندر بوشهر به مناسبت هفته نکوهداشت روز بوشهر
نشست رسانه ای دکتر سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر به مناسبت هفته نکوهداشت روز بوشهر در سالن اجتماعات شهردای بوشهر برگزار شد .

 

به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر، نشست رسانه ای دکتر سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر به مناسبت هفته نکوهداشت روز بوشهر در سالن اجتماعات شهردای بوشهر برگزار شد . 

در این نشست سید نورالدین امیری شهردار، محمدصادق سعیدی رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، سرکار خانم طاهره شمشیری و جناب آقای اکبر توسلی رییس و نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای محترم اسلامی شهر بوشهر و اصحاب رسانه حضور داشتند .

محمدصادق سعیدی در این جمع صمیمی  18 اسفند سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت بوشهر را به عنوان روز بوشهر دانست و گفت: هر ساله از  11  تا  18 اسفند برنامه های ویژه ای به مناسبت هفته نکوهداشت بوشهر برگزار میشود . وی هفته نکوهداشت بوشهر را هفته گفتمان منطقه ای و تعاملات فرهنگی و هنری میان استانهای حوزه خلیج فارس دانست.

وی اضافه کرد: رویکرد و نگاه کلی ما این است که دبیرخانه روز بوشهر و روز ملی خلیج فارس را ادغام کرده و برخی از برنامه ها را از بهمن ماه آغاز کردیم و تا اردیبهشت ماه ادامه خواهیم داد . 

رییس سازمان فرهنگی خاطر نشان کرد: سعی ما این بوده  رویکرد همه جانبه گر داشته باشیم و همه اقشار مردمی را در برنامه ها پوشش دهیم . وی افزود: روز بوشهر متعلق به همه مردم بوشهر است و افتخار میکنیم که هفته بوشهر به یک برند فرهنگی تبدیل شده است و مردم و گروه های مختلف برای این روز برنامه پیشنهاد میکنند . سعیدی تصریح کرد: جای خوشحالی دارد که در دوره  10 ساله یک برندی بسازیم که مورد نظر مردم است و اسفندماه شهر منتظر هفته بوشهر است که برنامه های متنوعی برای همه اقشار جامعه طراحی شده است . 

دکتر سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و همچنین حمایتهای شورا به ویژه کمیسیون فرهنگی شورای محترم اسلامی شهر بوشهر به خاطر برگزاری هفته نکوهداشت روز بوشهر، با بیان اینکه روز بوشهر محدود به مردم این شهر نیست ، اظهار داشت: برنامه های این هفته بر مبنای ارتباط فرا استانی است و هر برنامه به عنوان سفیر بوشهر عمل میکند . 

سید نور الدین امیری از دعوت سرکنسول های کشورهای حوزه خلیج فارس به مناسبت روز بوشهر خبر داد و گفت: بندر بوشهر در کنار ساحل خلیج فارس قرار گرفته و با دیگر بنادر خلیج فارس ارتباط دارد . 

امیری با اشاره به اینکه شهدا اسوه ی صبر و استقامت هستند، افزود: امسال اهداء  نشان لیاقت و ایثار به خانواده های شهدا را در برنامه های هفته بوشهر قرار داده ایم . وی اجرای موسیقی های آیینی و نواحی را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت : با توجه به اینکه موسیقی محلی بوشهر مورد بی توجهی قرار گرفته است، تلاش ها بر این است که در هفته بوشهر توجه ویژه ای به این برنامه ها شود . 

طاهره شمشیری عضو و رییس کمیسیون فرهنگی شورای محترم اسلامی شهر بوشهر با اشاره به اینکه رویکرد برنامه های امسال روز بوشهر فرهنگی است ، افزود : این برنامه ها ما حصل تلاش دو ماهه سازمان فرهنگی و کمیسیون فرهنگی شورای شهر و تلفیقی از مجموع ایده هاست که بعد از فراخوان انجام شد . 

شمشیری با اشاره به اینکه بودجه سازمان فرهنگی و کمیسیون فرهنگی شورا کفاف اجرای همه ایده های مطرح شده را نمی دهد، افزود: تمامی برنامه ها با بودجه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری بندر بوشهر است و بر خلاف انتظار ، سایر دستگاه ها هیچ حمایت و همکاری نداشته اند . وی با بیان اینکه کل هزینه روز بوشهر به اندازه ی سنگفرش یک خیابان کوچک هم نیست، بیان کرد: مبلغ اختصاص یافته به روز بوشهر در مقایسه با هزینه های جاری شهرداری و آسفالت و سنگفرش معابر ، بسیار ناچیز است . وی هدف از برگزاری برنامه های هفته بوشهر را نشان دادن فرهنگ و اقتدار این شهر عنوان کرد و گفت: مردم بوشهر در این روز باید به شهر خود افتخار کنند و بتوانند فرهنگ شهر خود را در سطح بین الملل ارتقاء دهند . 

اکبر توسلی، عضو و نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای محترم اسلامی شهر بوشهر نیز با بیان اینکه نکوهداشت روز بوشهر در شورای دوم پیشنهاد و در شورای سوم اجرایی شد، اظهار داشت: نکوهداشت هفته بوشهر می تواند یک فرصت و در عین حال یک تهدید باشد . 

اکبر توسلی معرفی شاخصه ها و ظرفیتهای بوشهر به بهانه مراسمات مختلف در هفته بوشهر را یک فرصت دانست و بیان کرد : همچنین با یک برنامه اشتباه، نام بوشهر خدشه دار میشود که این یک تهدید است . 

توسلی با تاکید بر اینکه روز بوشهر متعلق به گروه و جناح خاصی نیست، افزود: هر جناح و گروهی که در بوشهر هستند باید در جهت پرآوازه کردن نام این شهر حرکت کنند . وی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر متولی اجرای برنامه های نکوهداشت روز بوشهر هستند، گفت: از تمامی دستگاه ها و نهادهایی که در بوشهر هستند انتظار می رود که در اجرای این برنامه ها همکاری و فعالیت کنند . همچنین باید برنامه های ویژه ای برای نسل های پایه در نظر گرفته شود تا کودکان نیز اهمیت روز بوشهر را بهتر درک کنند چرا که همین نسل های پایه هستند که آینده ی این دیار را رقم خواهند زد .

 

روز بوشهر

 

روز بوشهر

 

روز بوشهر

روز بوشهر

روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر

روز بوشهر
روز بوشهر

روز بوشهر
روز بوشهرروز بوشهر

روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر
روز بوشهر

روز بوشهر
روز بوشهر

۹ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۱,۰۵۱
کد خبر : ۱,۱۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید