شهردار بندر بوشهر : نشست هم اندیشی مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان برگزار شد

شهردار بندر بوشهر : نشست هم اندیشی مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان برگزار شد
نشست هم اندیشی مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان در سالن اجتماعات شهرداری بندر بوشهر برگزار شد .
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر ، نشست هم اندیشی مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان در سالن اجتماعات شهرداری بندر بوشهر برگزار شد . 
در آغاز این نشست صمیمی ، جناب سرهنگ فقیه رئیس مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر استان بوشهر ضمن تقدیر و تشکر از دعوت دکتر امیری شهردار بندر بوشهر بابت برگزاری این نشست ، گفت : تشکیل چنین جلساتی به منظور تعامل و  تبادل اطلاعات و نظرات در راستای اجرای سیاست های مربوط به امربه معروف و نهی از منکر است . وی با اشاره به سیاست های کلی در راستای اجرای هر چه بهتر امر به معروف گفت : زمینه سازی جهت مشارکت همه جانبه مردم و دستگاههای اداری در امور مربوط به واجب امربه معروف و نهی از منکر ، تدوین راهبردهای آموزشی برای سطوح مختلف جامعه به ویژه خانواده ها ، آسیب شناسی و ریشه یابی علل ترک معروف و ارتکاب به منکر ، عمده وظایف ستاد امربه معروف و نهی از منکر می باشد .
جناب سرهنگ فقیه با نقل حدیثی از امام موسی بن جعفر(ع) خطاب به حشام بن حکم ، که خداوند تبارک و تعالی می فرماید : دو حجت در دنیا برای انسانها گذاشته شده ؛ یکی حجت ظاهری که همانا پیامبران و امامان معصوم (ع) و اکنون ولی فقیه کشور اسلامی و نائب بر حق ایشان می باشد و دیگری عقل است به این معنی که علاوه بر رهنمودهای مقام معظم رهبری می بایست از عقل کمک گرفت و جامعه را بر اساس آن اداره کرد . وی افزود : بزرگترین امربه معروف ایجاد و حفظ نظام اسلامی ، حفظ عزت و آبروی انسانها ، اعتلای فرهنگ اسلامی ، تکثیر و تربیت نسل جوان آماده جهت اعتلای این فریضه است و بدترین منکرها : کمک به دشمنان اسلام در جهت تضعیف نظام و اسلام است . 
جناب سرهنگ فقیه با تشکر از خدمات مجموعه پر تلاش شهردای بندر بوشهر در راستای ارایه خدمات فرهنگی ، اجتماعی ، ورزشی ، ایمنی ، مبلمان شهری ، فضای سبز ، پاکیزگی و نظافت و آسفالت کوچه و معابر و ... بیان کرد : طلایه داران و نیروهای مومن و آموزش دیده ، پیشانی ستاد امربه معروف و نهی از منکر هستند که باید بسترهای لازم برای حضور مردم در فضای عمومی ، جهت تذکر لسانی را فراهم آورند و هم اکنون آماده انعقاد تفاهم نامه همکاری با مجموعه تلاشگر شهرداری بندر بوشهر هستیم تا با تعامل بهتر و بیشتر در راستای اعتلای این فریضه ی بنیادین و با ارزش ، گامهای مثبت و موثرتری برداشته شود . 
در ادامه این نشست ، شرکت کنندگان به بیان نقطه نظراتی  در خصوص راهکارهای عملی امربه معروف و نهی از منکر پرداختند . 
دکتر سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر ، ضمن عرض خیرمقدم به مجمع رهروان امربه معروف و نهی از منکر و حاضرین در این نشست ، اظهار داشت : به فرموده رهبر معظم انقلاب : (( باید با بهترین روشها مردم را به عبادت و ظواهر و مصادیق دینی هدایت کنید )) ، این یک جمله نقشه ی راه کاملی است که باید این مسیر را طی کنیم . وی افزود : تاثیر عبادت در زندگی ، بحث ظواهر و مصادیق دینی ، راستگویی و امانت داری ، تقوا ، ترک منکر و امربه معروف و سبک صحیح زندگی از مسایل بسیار مهم و مورد تاکید رهبری است که همواره باید مورد توجه آحاد جامعه قرار بگیرد . 
دکتر امیری خواستار هم اندیشی و هم افزایی در مسیر دستیابی به اهداف مورد نظر حوزه امربه معروف و نهی از منکر شد و گفت : اجرای صحیح این فریضه الهی کمک می کند تا جامعه روند توسعه یافتگی را سریع تر طی کند .
در پایان دکتر امیری با بیان اینکه خدمت صادقانه به مردم و بردن روزی حلال خود میتواند مصداق این فریضه ی الهی باشد ، افزود : مردم شهرداری را از خودشان میدانند و از آن انتظار خدمت دارند و ما نیز خدمت بی منت را وظیفه ی خود دانسته ، و به آن عمل می کنیم .

 

امربه معروف و نهی از منکر

 

امربه معروف و نهی از منکر

امربه معروف و نهی از منکر
امربه معروف و نهی از منکر


۱۴ اسفند ۱۳۹۷ ۲۳:۴۰
تعداد بازدید : ۱,۴۳۱
کد خبر : ۱,۲۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید