شهردار بندر بوشهر عنوان کرد : از ابتدای سال 98 کلیه مزایده ها و مناقصه های شهرداری از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت ((ستاد)) انجام می شود

شهردار بندر بوشهر عنوان کرد : از ابتدای سال 98 کلیه مزایده ها و مناقصه های شهرداری از طریق سامانه تدارکات الکترونیک دولت ((ستاد)) انجام می شود
به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر ، دکتر سید نورالدین امیری شهردار بندر بوشهر گفت : در راستای ایجاد شفافیت ، دسترسی آزاد به اطلاعات و اطلاع رسانی معاملات ، با عنایت به قوانین موجود مبنی بر حق شهروندان (رعایت فرصت برابر و عدالت اجتماعی)برای دسترسی با شفافیت به اطلاعات اقتصادی از ابتدای سال 98 ، کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی متقاضی شرکت در معاملات جزئی ، متوسط و عمده شامل(خرید،مناقصه و مزایده) این شهرداری ، می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان مرتبط ، نسبت به ثبت نام و اخذ گواهی امضای الکترونیکی اقدام نمایند . 
دکتر امیری در خصوص معرفی این سامانه ، خاطرنشان کرد : سامانه تدارکات الکترونیکی دولت ((ستاد)) ، سیستم (پرتال جامعی) به منظور انجام معاملات (خرید، مناقصه و مزایده) دستگاه‌های اجرایی در بستر وب است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به صورت یک طرح ملی آغاز به کار کرده و براساس این طرح ،  تحت عنوان «آیین نامه فعالیت سامانه تدارکات الکترونیکی دولت» تمام دستگاه های اجرایی ملزم به استفاده از این سامانه شده اند. سامانه به دستگاه های اجرایی این توانایی را می دهد که تمام مراحل معامله از زمان ثبت درخواست تا تبادل وجه را برای دستگاه ها و در یک سیستم یکپارچه و استاندارد، منطبق با کلیه قوانین و مصوبات انجام دهند. تمام صاحبان مشاغل، دارندگان کسب و کارهای گوناگون در تمام سطوح و اصناف می توانند در معاملات دولتی برحسب نیازها و درخواست های شان مشارکت نمایند. فراخوان های سامانه پس از ثبت، در صفحه اصلی سامانه منتشر و از این طریق بستری برای تعامل مستقیم و بی واسطه تامین کنندگان با دستگاه های اجرایی فراهم می شود. به این ترتیب دستگاه های اجرایی می توانند به وسیله این سامانه تمام مراحل معامله (ثبت، انتشار فراخوان، ارسال پیشنهادات توسط تامین کنندگان/ مزایده گران، بررسی پیشنهادات و اعلام برنده، انعقاد قرارداد، ارسال/دریافت کالاها و پرداخت وجه و تسویه را به صورت متمرکز، یکپارچه، استاندارد و منطبق با تمام قوانین و مصوبات انجام دهند. 

دکتر امیری در پایان برخی از مزایای استفاده از این سامانه را اینگونه برشمرد :
- مزایا برای تامین کنندگان دسترسی به فرصت های معاملاتی، ایجاد فضای رقابتی، امکان معامله بی واسطه با دستگاه های اجرایی، برخورداری از تخفیف یا معافیت مالیاتی، انجام معامله فراتر از منطقه جغرافیایی (فرامحلی) از مهم ترین مزایای این سامانه برای تامین کنندگان محسوب می شود.
- مزایا برای دستگاه های اجرایی ایجاد عدالت و شفاف سازی معاملات، توسعه عدالت و مبارزه با فساد ، شکل گیری بانک اطلاعاتی جامع و دسترسی به آمار و اطلاعات طبقه بندی شده و به روز ، مستندسازی عملیات مالی، کارایی و امنیت فرایند معاملات و کنترل قوانین به صورت خودکار، صرفه جویی در هزینه به ویژه هزینه های برگزاری مناقصات و مزایده ها از مهم ترین مزایای این سامانه است.
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۳:۰۹
تعداد بازدید : ۱,۸۴۳
کد خبر : ۱,۳۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید