شهردار بندر بوشهر عنوان نمود : توزیع 2000 اصله نهال در سطح شهر بوشهر

شهردار بندر بوشهر عنوان نمود : توزیع 2000 اصله نهال در سطح شهر بوشهر
دکتر سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر با توجه به در پیش بودن روز درختکاری با اشاره به نقش و اهمیت درختکاری در ادیان و فرهنگ های مختلف جهان به ویژه دین مبین اسلام چنان که در روایتی معتبر از یکی معصومین (ع) نقل است که : حتی اگر دیدید قیامت بر پا شد و شما مشغول کاشتن درختی بودید ، از این عمل نیک خود دست بر ندارید که این نشانگر تاکید و توصیه اولیاء اسلام به کاشت ، حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری است .

به گزارش واحد خبر و رسانه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بندر بوشهر دکتر سیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر با توجه به در پیش بودن روز درختکاری با اشاره به نقش و اهمیت درختکاری در ادیان و فرهنگ های مختلف جهان به ویژه دین مبین اسلام چنان که در روایتی معتبر از یکی معصومین (ع) نقل است که : حتی اگر دیدید قیامت بر پا شد و شما مشغول کاشتن درختی بودید ، از این عمل نیک خود دست بر ندارید که این نشانگر تاکید و توصیه اولیاء اسلام به کاشت ، حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری است .
در ادامه دکتر امیری تاکید داشتند با توجه به صنعتی شدن جوامع امروزی ، درختان نقش مهمتری در زندگی انسانها ایفا میکنند و از سویی مقدمات پیشرفت بیشتر صنعت و فناوری را موجب میشوند  و از سوی دیگر به منزله ریه های یک شهر تلقی شده و نقش مهمی در تامین سلامت تک تک اعضای جامعه ایفا میکنند . 
شهردار بندر بوشهر اشاره داشتند که این مورد اخیر از مورد قبل مهمتر به نظر میرسد چرا که به دلیل فعالیت کارخانجات صنعتی و نیز ازدیاد وسایل نقلیه عمومی و فعالیت روزانه آنها در سطح شهرها ، آلاینده ها و گازهای مهلک و خطرناکی نظیر دی اکسید کربن در شهرها فزونی یافته و سلامت افراد مختلف به ویژه گروه های آسیب پذیر نظیر بیماران قلبی و ریوی ، سالخوردگان و کودکان را بیشتر تهدید میکند . 
دکتر امیری در ادامه تاکید داشتند که بنده معتقدم با توجه به اهمیت و جایگاه فرهنگ درخت و درختکاری که یکی از اساسی ترین راه های توسعه اجتماعی جوامع شهری است ، تنها اداره یا سازمان خاصی نباید متولی این امر باشد بلکه ضمن تشکر و قدردانی و حمایت هر چه بیشتر از این نهادها ، همه افراد جامعه به عنوان شهروند یک شهر می بایست نسبت به کاشت و حفظ و حراست از درخت و درختکاری تلاش نمایند . 
دکترسیدنورالدین امیری شهردار بندر بوشهر در ادامه عنوان نمودند که تمام تلاش و اهتمام مجموعه بزرگ شهرداری به ویژه سازمان سیما منظرو فضای سبز شهری شهرداری بندر بوشهر را در جهت بهبود و توسعه این مهم بکار خواهد بست . ایشان افزودند طی هماهنگی با شورایارهای محلات شهر بوشهر ، از اول اسفندماه تعداد2000 اصل نهال توسط سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری به مناسبت روز درختکاری در راستای تقویت فرهنگ ارزشمند درختکاری توزیع خواهد شد .

 

نوروز 98

 

نوروز 98


فضای سبز
فضای سبز
فضای سبز
فضای سبز




۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ۰۷:۱۳
تعداد بازدید : ۱,۴۴۰
کد خبر : ۳۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید